فونیکسریمکسبهتام

مشکل مترو شلوغی است یا مدیریت؟

دل خون تهرانی ها از حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- دل تهرانی ها از حمل و نقل عمومی، مترو و بی.آر.تی خون است. این را می توان از کامنتهایی که هر روز در سرویس مشکلات مردم می گذارند، دریافت.

دل خون تهرانی ها از حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مشکل حمل و نقل عمومی در تهران، مسئله ای تازه نیست. از حدود 50 سال پیش تاکنون که نسخه های ابتدایی طرح جامع حمل و نقل عمومی در تهران، تهیه شده تاکنون، مشکل حمل و نقل انبوه بر در پایتخت ایران، مد نظر برنامه ریزان شهری بوده است.
    در سالهای اخیر با وجود گسترش حمل و نقل انبوه بر به خصوص در خطوط ریلی و مترو، باز هم شکایت مردم از حمل و نقل عمومی در تهران، در صدر مشکلات پایتخت نشینان به چشم می خورد.
    در سرویس مشکلات مردم نیز مخاطبان زیادی با کامنت گذاری نسبت به مشکلات حمل و نقل عمومی اعتراض کرده اند.

    یکی از مخاطبان که خود را کارمند دولت معرفی کرده، در این باره نوشته: سلام،خسته نباشید لطفا به گوش مسیولین مترو برسونید که چه زمانی قرار دستفروشان مترو را جمع کنند آرامش رو از مسافرین گرفتن تعدادشون خیلی زیاد شده و سروصداهاشون واقعا آزاردهنده شده وبا زور و اصرار باید ازشون خرید کنی نمیدونیم چه گناهی مرتکب شدیم که توی واگنهای مترو باید کفارشو پس بدیم


    مخاطب دیگری با لحنی عصبی اینطور اعتراض کرده که: این چندمین باز هست که پیام می ذارم. به وضعیت مترو به خصوص در ایستگاه های توپخونه و دروازه دولت رسیدگی کنید. خیلی شلوغه. به خصوص در ساعت های 7 تا 8 صبح و 4 تا 6 بعدازظهر

    یک مخاطب هم اینطور به ما توصیه کرده که دنبال گزارش و انعکاس مشکلات مردم باشیم: سلام تقاضا دارم یه مصاحبه ای، بررسی، گزارشی از وضعیت مترو به خصوص در ایستگاه های امام خمینی و دروازه دولت داشته باشید. آقا وضعیت مترو افتضاحه. قطارها بسیار شلوغه. تعداد قطارها و شاید خط ها کفاف جمعیت رو نمی ده. این مسئولین مترو چرا طرح هایی نمی ذارن که این وضعیت رو سامان بدن. مثلاً قطارهای خالی هر 3 تا یا 4 تا در میون اختصاص بدن که فقط در نقاط تقاطع سوار کنه و از اون مسیر به بعد رو ایستگاه به ایستگاه نگه داره. این حجم جمعیت هم کاهش پیدا می کنه خواهش می کنم این قضیه رو پیگیر بشید. یکی از همکاران خبرنگارتون رو بین ساعات 7 تا 8 صبح و 4 تا 7 بعد از ظهر بفرستید ایستگاه مترو امام خمینی و گزارش میدانی تهیه کنید. با تشکر


    حسام هم درباره مشکلات مترو نوشته: با این همه تبلیغات فراوان، سر فاصله حرکت قطار‌ها در بخش شمالی خط 3 مترو، نیم ساعت و تا ساعت 19 است که عملا به درد مسافران نمی‌‌خورد.

    یکی از مسافران تهرانی که با مسافرت با اتوبوس واحد میانه دارد، نوشته: در مورد مدیریت بی ار تی در ساعات شلوغی از شهرداری گزارش تهیه کنید با یه مدیریت درست میشه خیلی از ترافیک و اعصاب خوردگی مردم جلوگیری کرد که عملا نظارتی دیده نمیشه


    داریوش هم نوشته: با سلام وخسته نباشید سوالی در خصوص وضعیت میدان فتح در منطقه 9 داشتم ما چه گناهی مرتکب شده ایم که هر روز صبح باید نیم ساعت زودتر از خانه خارج شویم و کلی راه و مسیر را باید پیاده بریم به خاطر ترافیک تا بتوانیم خودمان را به میدان آزادی برسانیم تا کی ما باید منتظر پروژه شهرداری بمانیم و تا کی باید به خاطر ترافیک دیر به محل کار برسیم لطفا" از شهردار منطقه 9 در این ارتباط سوال و جواب گردد.البته امیدوارم ایشان جواب قانع کننده داشته باشند و به دنبال گریز از پاسخگویی نباشد .

    یکی از مخاطبان ما که پیداست خانم است نیز نوشته: با سلام نحوه پیاده شدن از اتوبوس در ایستگاهها آخر برای خانمها خیلی سخته، شاید در نگاه اول به نظر سخت نباشه که همه تا کمر خم بشن و از میله وسط رد بشوند اما خوب که دقت کنین زنان میانسال یا خانمهای با بچه خیلی براشون مشکل، این یک راه حل ساده داره که اون میله وسط روبردارند یا اینکه یک دستگاه پرداخت برای وسط اتوبوس تعبیه کنند تو کشورهای پیشرفته برای معلولین شرایطی رو فراهم میکنن که اذیت نشن اینجا برای خانمها شرایطی رو ایجاد میکنیم که اذیت بشن

    محسن هم اینطور به مسئولان توصیه کرده: از مسئولان شهرداری بپرسید خط 8 و 9 مترو کلا کنسل شده یا نه؟ محدوده شمال غرب تهران با این دو خط به شبکه مترو وصل میشد علی الخصوص خط 9 که در امتداد بزرگاههای همت و حکیم بود و می توانست اثر قابل توجهی بر ترافیک صبح و عصر آنها بگذارد لطفا اگر کنسل شده پیگیر بشید که امکانش هست مجددا مورد بررسی قرار بگیرد یا نه؟

    علی هم مشکل را به بخش دیگری از مترو نسبت داده و نوشته: سلام. من چندین بار اینجا مشکل مترو شهر جدید پرند گفتم ولی هیچکس عکس العملی نشون نداد میشه خواهش کنم این مشکل پیگیری کنید

    مخاطب دیگری نوشته: در مورد مدیریت بی ار تی در ساعات شلوغی از شهرداری گزارش تهیه کنید با یه مدیریت درست میشه خیلی از ترافیک و اعصاب خوردگی مردم جلوگیری کرد که عملا نظارتی دیده نمیشه!


    تمام این موارد را در گزارشی به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منعکس می کنیم تا در صورت فرستادن پاسخ، عینا برای مخاطبان سرویس مشکلات مردم منتشر شود. برخی البته می گوید مشکل در متروی تهران، شلوغی نیست. چون متروهای به مراتب شلوغتر در سایر شهرها از جمله مسکو که هم اکنون شهرداری تهران در آن شهر حضور دارد، با کیفیت بهتری خدمت رسانی می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو