فونیکسریمکسبهتام

دو بلاتکلیفی مهم خودروسازان با تسهیلات ۲۵ میلیونی

عصر خودرو-در حالی نزدیک به دو هفته از پایان طرح خرید خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون‌تومانی می‌گذرد که خودروسازان با دو بلاتکلیفی درخصوص تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی دسته‌ و پنجه نرم می‌کنند، بلاتکلیفی که تاخیر در انجام تعهدات را منجر خواهد شد.

دو بلاتکلیفی مهم خودروسازان با تسهیلات ۲۵ میلیونی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، اولین بلاتکلیفی مهم خودروسازان در حال حاضر، موضوع تنزیل اسناد تجاری از سوی بانک مرکزی است. پیش از آغاز به کار طرح فروش خودرو بانک مرکزی قول مساعد داد که ظرف 48 ساعت اسناد تجاری خودروسازان را براساس «عقد خرید دین» تنزیل و نقدینگی به دست آمده از این طریق را به حساب خودروسازان واریز کند، با این وجود تاکنون خبری از تنزیل اسناد تجاری نیست. به این ترتیب، یکی از نگرانی‌های این روزهای مدیران شرکت‌های خودروساز آن است که به‌دلیل تاخیر صورت گرفته در تنزیل اسناد، روند اداری تحویل خودروها طولانی شود.


    در همین زمینه، مصطفی خان کرمی، معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران‌خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه تاکنون خبر تازه‌ای درخصوص وجه ناشی از تنزیل اسناد تجاری به این شرکت اعلام نشده است، می‌گوید: یکی از نگرانی‌های شرکت ایران‌خودرو بدقولی نسبت به تعهداتی است که به مشتریان دارد. در صورتی که اسناد تجاری با تاخیر تنزیل شود، پرونده خرید مشتریان بسته نخواهد شد و به‌دنبال آن تحویل خودروها به مشتریان در مدت زمان اعلام شده صورت نخواهد گرفت. با این حال، رضا تقی‌زاده معاون فروش و بازاریابی شرکت سایپا هر چند درباره زمان تنزیل اسناد اظهار بی اطلاعی می‌کند اما این نکته را مورد تاکید قرار می‌دهد که : تاخیر صورت گرفته در اقدامات بانکی تا به امروز به‌دلیل بالا بودن حجم کار و بوروکراسی اداری است که ظرف روزهای آینده برطرف می‌شود. یکی دیگر از موضوعاتی که در روزهای اخیر همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده، بحث ثبت‌نام خودروهای خارج از ظرفیت است. موضوعی که تاکنون موضع‌گیری‌های متناقضی درخصوص آن صورت گرفته است؛ به‌طوری‌که از یکسو بانک مرکزی تاکید دارد که تنها اسناد تجاری 110 هزار دستگاه خودرو را تنزیل می‌کند ، از سوی دیگر برخی از خودروسازان از پیگیری روند ثبت‌نام مشتریان مازاد بر ظرفیت خبر می‌دهند. به‌طوری‌که رضا تقی‌زاده معاون فروش و بازاریابی شرکت سایپا می‌گوید در صورتی که بانک‌ها اعتبار لازم برای تحویل این خودروها را تامین نکنند خودروسازان این کار را انجام می‌دهند. تقی‌زاده می‌گوید: اگر متقاضیان نسبت به تکمیل پرونده، ارائه چک بانکی و پرداخت پیش‌پرداخت اقدام کرده باشند، فروش خودرو به آنها از محل منابع بانکی یا از محل منابع مالی خودروسازان انجام خواهد شد. با این وجود، مصطفی خان‌کرمی، معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران‌خودرو ضمن رد تامین اعتبار برای تحویل خودرو به ثبت‌نام‌شوندگان خارج از ظرفیت، می‌گوید: ایران‌خودرو اگر منابع مالی و نقدینگی داشت از طریق دریافت 20 درصد پیش‌پرداخت خودرو نمی‌فروخت.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو