فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت سایپا پرس:

مشکلات صنعت خودروسازی با همکاری حل می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت سایپاپرس یکی از مشکلات موجود در صنعت قطعه‌سازی خودرو را نبود سیاست‌ثابت و بلندمدت در سیاست‌های کلان این صنعت دانست.

مشکلات صنعت خودروسازی با همکاری حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  محمدعلی جبرئیلی گفت: در شرایط کنونی عدم اجرای درست قوانینی چون جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، تجمیع عوارض، جوایز صادراتی، یکسان‌سازی نرخ ارز و حذف موانع گمرکی، عدم دسترسی به فناوری‌های جدید که موجب عدم رقابت‌پذیری و موفقیت واحدهای قطعه‌ساز شده و نبود تعامل سازنده بین نهادهای تصمیم‌ساز و گیر با سازمان‌های ذی‌ربط سبب به‌وجودآمدن مشکلات در این صنعت شده است.

    مدیرعامل شرکت سایپاپرس افزود: راه‌های زیادی برای عبور از مشکلات وجود دارد که نیازمند اراده قوی و همکاری همه جانبه متولیان و نهادهای دخیل در این امر است.

    جبرئیلی در این خصوص به بررسی چشم‌انداز و دستورالعمل جامع جهت اتخاذ سیاست‌های ثابت و بلندمدت در صنعت خودرو و نظارت کامل بر اجرای صحیح آن، تصویب قوانینی سازنده همچون اجازه واردات فناوری‌های نوین به واحدهای قطعه‌ساز، اتخاذ سیاست صادرات محور جهت ایجاد بازارهای هدف درمنطقه و کشورهای همسایه با مزیت رقابتی تولید و حمایت دولت از مدیران بخش خصوصی به منظور ورود فناوری‌های جدید و روز دنیا در راستای به روزرسانی امکانات و تجهیزات، امکان رقابت با رقبای خارجی، اشتغال‌زایی و در نتیجه بهبود وضعیت و بقای واحدهای قطعه‌ساز اشاره کرد.

    وی همچنین با اشاره به فضای تولیدات داخلی و محصولات چینی موجود در بازار این صنعت افزود: خوشبختانه داخل کشور پتانسیل و توانمندی بسیار خوبی در تولید قطعات با کیفیت وجود دارد و حضور فعال و پرنشاط قطعه‌سازان داخلی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو نشان‌دهنده این‌ مطلب است.

    مدیرعامل شرکت سایپاپرس با بیان اینکه فعالان این بخش با حمایت و همکاری متولیان می‌توانند ضمن برطرف‌کردن نیاز بازار داخلی، صادرات خوبی نیز داشته باشند، افزود: استفاده از قطعاتی که داخل کشور طراحی و ساخته می‌شوند و جایگزینی آن‌ها با قطعات نامرغوب چینی می‌تواند موجب تقویت تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور شده و از ورود کالای نامرغوب و قاچاق به بازار قطعه جلوگیری کند.

    وی ادامه داد: باید با الهام گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی مبنی بر تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن‌ها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت در راستای کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش بر خوداتکایی، در مسیر شکوفایی اقتصادمان گام برداریم.

    جبرئیلی در ارتباط با فضای پساتحریم و تاثیرات آن افزود: شرایط پساتحریم در صورتی که به درستی مدیریت شود و از ظرفیت‌های آن به خوبی بهره‌برداری شود می‌تواند دستاوردهای زیادی را به همراه داشته باشد.

    وی بر تعامل و همکاری با شرکت‌های معتبر و صاحب تکنولوژی دنیا، جذب سرمایه‌گذار و ورود دانش فنی مورد نیاز و تأمین به موقع مواداولیه تاکید کرد و افزود: با مدیریت مناسب و کارآمد می‌توان از این شرایط در راستای رونق اقتصادی و رشد تولید استفاده کرد و این صنعت را به روزهای خوب و شکوفایی خود برگرداند که توسعه صادرات و ورود به بازارهای جدید از جمله مزایای آن است.

    جبرئیلی همچنین بر حذف دلال‌ها و واسطه‌ها که موجب تحمیل هزینه مضاعف شده‌اند تاکید کرد.

    شرکت سایپاپرس به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات پرسی بدنه خودرو در خاورمیانه از سال 1378 و توسط گروه خودروسازی سایپا تاسیس شد. این شرکت مجهز به خطوط رباتیک پرسکاری G1 ،G2 ،G3 ودستگاه‌های پروگرسیو، برشکاری بلنکینگ، کات تو لنت، پرس‌های هیدرولیکی و سالن مجموعه‌سازی و پرس‌شاپ است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو