فونیکسریمکسبهتام

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد

کام تلخ توریست‌ها از تاکسیرانان تیغ‌زن

ارائه پیشنهاد تاکسی گردشگری

عصر خودرو- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در تشریح تلخ شدن خاطرات توریست‌های خارجی از تاکسیرانان تیغ‌زن از ارائه پیشنهاد تاکسی گردشگری خبر داد و گفت: رانندگان تاکسی که آموزش ببینند و به زبان انگلیسی مسلط شوند، درآمد آنان نیز متفاوت خواهد شد.

کام تلخ توریست‌ها از تاکسیرانان تیغ‌زن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، یکی از خاطرات تلخ توریست‌ها در تمام دنیا سر و کله زدن با رانندگان تاکسی‌ها است که متاسفانه این مشکل در ایران نیز نمود بسیاری دارد، بطوریکه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با صحه گذاشتن بر این مشکل، درباره نابسامانی‌ رانندگان تاکسی‌ در خدمت به توریست‌ها به تسنیم گفت: واقعاً این مشکلات وجود دارد، تاکسی‌ها برای خودشان قیمت و نرخی دارند، درحالیکه همه جای دنیا وقتی می‌خواهند خودشان را آماده مهمانداری کنند باید استانداردهای جدید و خدمات بهتری را ارائه کنند.

    وی ادامه داد: مثلاً چین وقتی درها را باز کرد برای پذیرش توریست آمد و نرخ جدایی برای تاکسی‌ها گذاشت که راننده اش انگلیسی بلد بود، مثلاً می‌توانست بپرسد کجا می‌روی - کجا نمی‌خواهی بروی. یک حداقل ارتباط را با مسافر برقرار می‌کرد. بنابراین این‌ تاکسی‌ها نرخ‌های بیشتری داشتند.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: ما هم موافق هستیم کسانی بیایند و در این‌باره آموزش ببینند و آماده نیز هستیم با تاکسیرانی، بین شهری، راهداری و حمل و نقل این همکاری مشترک را داشته باشیم تا یک سری شرکت‌های تاکسیرانی بیایند و یا اینکه راننده‌های همین شرکت‌ها آموزش داده شوند و با یک علامت مشخصه ای جدا شوند.

    رحمانی موحد ادامه داد: بنابراین باید بیاییم کار ساختاری انجام دهیم و بعد آموزش و برگزاری دوره داشته باشیم. براین اساس باید فرایند مشترک تهیه کنیم بعد اتحادیه بگوید کسانی که این نشان را گرفتند قیمت‌ کرایه‌شان می‌تواند چقدر باشد و بعد ما نیز اطلاع رسانی می‌کنیم تا آژانس‌ها و دفاتر ما نیز مطلع شوند.

    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره اینکه بدترین خاطرات توریست‌ها از همین راننده‌ها است که گلایه دارند آنها را تیغ می‌زنند، خاطرنشان کرد: این گرفتاری‌هایی است که ما بیشتر باید بحث مربوط به معرفی و مقررات داخلی و ضوابطمان را به گردشگران داشته باشیم که هم اکنون نیز در حال تدوین آن هستیم، یعنی گردشگر در مبدا آشنا می‌شود که در ایران چه اتفاقی دارد می‌افتد و چه مسائلی وجود دارد و چه چیزهایی را باید رعایت کند و اینکه به کجاها برود، بنابراین همه این موضوعات اصلی سفر را داریم آماده می‌کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو