فونیکسریمکسبهتام

افزایش هزینه‌های کارگری غول‌های خودروسازی آمریکا

عصر خودرو- فصل چانه‌زنی با خودروسازان آمریکایی برای امضای قراردادهای دستمزد جدید، با توافق اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" با جنرال موتورز و فورد موتور به پایان رسید.

افزایش هزینه‌های کارگری غول‌های خودروسازی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، توافقات مذکور پس از توافق اکتبر میان این اتحادیه و فیات کرایسلر اتوموبیل که سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار می‌رود، حاصل شد.

    جیمی ستلز، نماینده اصلی اتحادیه "یونایتد اتوموبیل ورکرز" در مذاکرات دستمزد با شرکتهای خودروسازی اظهار کرد: این توافق حاصل یک پروسه منصفانه و دموکراتیک بوده و امنیت شغلی و منافع اقتصادی قوی برای اعضای این اتحادیه فراهم می‌کند.

    حدود 53 هزار نفر از کارکنان فورد و 52 هزار و 700 نفر از کارکنان جنرال موتورز و 40 هزار نفر از کارکنان فیات کرایسلر عضو این اتحادیه هستند.

    طبق مطالعات شرکت مشاوره خصوصی "مرکز تحقیقات خودرو و آرتور شوارتس"، با تصویب قراردادهای پیشنهادی جنرال موتورز و فورد از سوی اعضای این اتحادیه، تا سال 2019 هزینه‌های نیروی کار ساعتی به طور متوسط به 60 دلار برای هر کارگر خودرو افزایش خواهد یافت.

    دستمزدهای ساعتی کمتر از نصف هزینه‌های نیروی کار برای اعضای "یونایتد اتوموبیل ورکرز" را که شامل شامل بهداشت و درمان و مزایای دیگر است، تشکیل می‌دهد.

    متوسط هزینه‌های نیروی کار کنونی فورد 57 دلار در ساعت و جنرال موتورز 55 دلار در ساعت است.

    هزینه‌های فیات کرایسلر اتوموبیل با اجرای توافق قرارداد چهار ساله میان این شرکت و کارکنانش از ماه گذشته، از 47 دلار در ساعت به 56 دلار تا سال 2019 افزایش خواهد یافت.

    افزایش هزینه‌های نیروی کار در فیات کرایسلر بیشترین افزایش در میان سه خودروساز دیترویت بوده و مزیت هزینه ای که این شرکت در برابر جنرال موتورز و فورد داشته را کمتر می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، هزینه‌های نیروی کار ساعتی برای بیشتر خودروسازان خارجی که در آمریکا کارخانه دارند کمتر است و از این جهت به خودروسازان خارجی در برابر سه خودروساز دیترویت برتری می‌دهد.

    هزینه‌های نیروی کار در تویوتا موتور 48 دلار در هر ساعت، در هوندا موتور 49 دلار و در نیسان موتور 42 دلار است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو