فونیکسریمکسبهتام

نخستین اتوبوس گازسوز با استاندارد یورو ۶ در ایران

عصر خودرو- نایب‌ رئیس هیات‌ مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا از تولید نخستین اتوبوس گازسوز با استاندارد محیط‌ زیستی یورو ۶ با همکاری کمپانی بنز آلمان در ایران خبر داد.

نخستین اتوبوس گازسوز با استاندارد یورو ۶ در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایسنا،  احمد مرتضوی  با اشاره به ظرفیت سالانه این شرکت برای تولید 1500 دستگاه خودرو گفت: در طرح توسعه شرکت که سال آینده افتتاح می‌شود، ظرفیت تولید به 10 هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

    وی افزود: حدود 60 درصد از افزایش ظرفیت جدید برای صادرات پیش‌بینی شده و در این زمینه مذاکراتی نیز با کشورهای همجوار صورت گرفته، به گونه‌ای که امیدواریم سال آینده حداقل 20 تا 25 درصد تولیدات خود را به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عراق، افغانستان و آسیای میانه صادر کنیم.

    معاون بازرگانی شرکت پیشرو دیزل آسیا بیان کرد: این شرکت با هدف کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، در زمینه تولید انواع اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس، میدی‌باس، اتوبوس 18 متری بی‌ارتی ، ون و اتوبوس فرودگاهی فعال است.

    مرتضوی افزود: مجموعه پیش‌رو دیزل آسیا از سال 1363 فعالیت خود را با تولید قطعات خودرو آغاز کرد و در ادامه با همکاری شرکت‌های بنز آلمان و داف هلند و ایجاد اشتغال برای بیش از 1000 تن، به شرکتی خودروساز تبدیل شد.

    وی با اشاره به کاهش روابط این شرکت با شریکان خارجی خود در زمان تحریم‌ها گفت: در حال حاضر به ویژه شرکت بنز علاقه‌مند به بازگشت به بازار ایران است به گونه‌ای که در سال جاری با مشارکت این کمپانی به طراحی و ساخت اولین اتوبوس گازسوز با استاندارد یورو6 با توان ساخت داخل 45 درصد و بر اساس تکنولوژی روز اروپا اقدام کرده‌ایم که در سیزهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری به نمایش عموم گذاشته شد‌.

    نائب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا افزود: این شرکت آمادگی خود را به وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و محیط‌زیست برای اجرای بند ق تبصره 2 قانون بودجه مبنی بر جایگزینی 17 هزار دستگاه اتوبوس دیزل فرسوده با اتوبوس گازسوز اعلام کرده و امید داریم با ورود این خودرو بتوانیم گام مثبتی در راستای محیط‌زیست و هوای پاک داشته باشیم.

    مرتضوی اظهارکرد: 70 درصد برخی محصولات این شرکت از جمله مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری مدل قدیم داخل کشور ساخته می‌شوند اما محصولات جدیدتر که با تکنولوژی‌ها روز دنیا همخوانی دارند از 40 تا 55 درصد ساخت داخل هستد و قطعات وارداتی آنها از برندهای مطرح اتحادیه اروپا از جمله ZF و بنز آلمان تامین می‌شوند.

    وی گفت: شرکت پیشرو دیزل آسیا، از فرصت تحریم‌ها برای گسترش تحقیقات توسعه و داخلی‌سازی محصولات خود استفاده کرد و بعد از حضول توافق نیز به صورت مستقیم وارد مذاکرات با شرکت‌های اروپایی شد که با شرکت بنز برای تولید اتوبوس‌های CNG به توافق رسیده است و مذاکره با MAN آلمان ادامه دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو