فونیکسریمکسبهتام

آیا تعرفه خودرو تغییر می‌کند؟

نگاه قانونگذاران به آینده تعرفه واردات خودرو

عصر خودرو- قانونگذاران کشور چه نگاهی به تعرفه‌های واردات خودرو دارند و ارزیابی آنها از این وضعیت برای سال آینده چیست؟ دو نماینده مجلس به این سوال پاسخ می‌دهند؟

نگاه قانونگذاران به آینده تعرفه واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز،  قانونگذاران کشور چه نگاهی به تعرفه‌های واردات خودرو دارند و ارزیابی آنها از این وضعیت برای سال آینده چیست؟

    الله‌وردی دهقانی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص به اقتصادنیوز می‌گوید: این بحث مشکلی است؛ تعرفه‌ها در اختیار وزارت‌خانه صنعت است اما همه در این موضع سردرگم هستند و نمی‌توانند تصمیمی بگیرند. اگر تعرفه‌ها را کاهش دهند خودروسازان در معرض ورشکستگی قرار می‌گیرند و به نظر بنده باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که اولتیماتومی به خودروسازان داده شود که همکاران خوبی پیدا کنند و کمیت و کیفیت را بالا ببرند و از طرفی قیمت‌ها را کاهش دهند و هزینه تولید را کاهش دهند تا به تدریج تعرفه‌ها کاهش پیدا کند.

    او تصریح می‌کند: خودروسازان باید قابلیت‌هایی برای خود ایجاد کنند تا با خودروسازان دنیا رقابت کنند و بازار منطقه‌ای‌شان رونق پیدا کند اما متاسفانه دچار مشکل هستند و اگر این تعرفه‌ها برداشته شود، این صنعت بزرگ شکست خواهدخورد.

    دهقانی تصریح می‌کند: گمان نمی‌کنم تعرفه‌ها افزایش پیدا کند، در اصل باید به سمت کاهش برود و تحرکی داشته باشند و این را بدانند که اگر نتوانند خود را بالا بکشند دچار مشکل خواهند شد.

    محمد بیاتیان، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این باره به اقتصادنیوز می‌گوید: تمام تلاش دولت و مجلس آن است که در حوزه تولید اقدام مثبتی انجام دهند و در شرایط موجود تعرفه واردات حفظ شود و در کنار آن تلاش بر آن است که خودروسازان مطرح دنیا و خودروسازان خارجی در کشور ما تولید کنند.

    او اظهار می‌کند: باید شرایطی را به گونه‌ای فراهم کنیم که خودروسازان خارجی زیر ساخت‌ها را در داخل کشور ایجاد کنند و با ما مشارکت کنند. اگر تولید با کیفیت در داخل کشور باشد طبیعتا افزایش تعرفه‌ای برای خودروهای لوکس و پیشرفته و با تکنولوژی بالا نداریم و نیازی به افزایش هم نیست.

    دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان می‌کند: فلسفه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی این است که نیازی به کالاهای وارداتی با قیمت کمتر نیست و این خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است.

    بیاتیان در پایان سخنانش عنوان می‌کند: ما باید کمک کنیم تا تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت ارتقا پیداکنند و در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند ما باید در این موضوع حمایت کنیم و سیاستی داشته باشیم اما این حمایت نباید یک جانبه باشد. باید صنعت خودرو را به سمتی سوق دهیم که افزایش کیفیت داشته‌باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط