فونیکسریمکسبهتام

فولکسی برای هلال احمر

عصر خودرو: محصولات فولکس واگن تا پیش از دهه ۷۰ بسیار محدود و بیشتر برپایه متعلقات فنی و طرح ساده بیتل (تایپ ۱) بود. همین محصولات محدود اما موفقیت بسیاری کسب کردند و توانستند این برند را زنده نگه دارند.

فولکسی برای هلال احمر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به جز تایپ 2 و 3 و محصولاتی همانند ترنسپورترها اما تایپ 181 محصول اصلی فولکس واگن بود که در حقیقت یک خودرو همه‌کاره برای حرکت در مسیرهای صعب‌العبور با توانایی آفرود نسبتا قابل قبول تلقی می‌شد. ‌تایپ 181 در حقیقت میراث‌دار خودروهای نظامی فولکس واگن بود که در دوران آلمان نازی در ارتش خدمت کردند. این خودرو در مناطق مختلف جهان طرفداران بی‌شماری به دست آورد و توانست رفته رفته برای خودش جایی دست و پا کند. همین امر سبب شد تا اسامی و القابی همانند The Thing (چیز!) و سافاری برای آن به وجود آید. در ایران نیز تایپ 181 به فروش می‌رسید.  بعدها به دلیل خدماتی که این خودرو در سازمان صلیب سرخ و هلال احمر ایفا کرد، این خودرو به فولکس «هلال احمری» مشهور شد. متاسفانه تعداد تایپ 181‌های باقیمانده در کشورمان بسیار کم است؛ با این حال همین نمونه‌های باقیمانده نیز تحت عناوین «جیپ فولکس» و "هلال احمری» شناخته می‌شوند و تقریبا‌ هیچ‌کس نام اصلی آن را نمی‌داند!

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم