فونیکسریمکسبهتام

شهردار همدان خبر داد:

انجام ۶۷ درصد سفرهای درون شهری همدان توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی

عصر خودرو- شهردار همدان گفت: ۶۷ درصد سفرهای درون شهری همدان توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

انجام ۶۷ درصد سفرهای درون شهری همدان توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید مصطفی رسولی ظهر چهارشنبه در ششمین نشست مشترک معاونان حمل‌ونقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلان‌شهرهای کشور در همدان بابیان اینکه کلان‌شهر همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین به دلیل شرایط خاص تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نوع ساختار فیزیکی با شکل شعاعی به‌صورت یک شهر تک مرکزی است، اظهار داشت: همدان با مدل متمرکز و فشرده با یک هسته مرکزی دارای مزایا و معایبی است.

    وی بابیان اینکه امکان توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری در فاصله بین شعاع‌ها و سهولت امکان دسترسی مردم به مرکز شهر از مزایای این مدل است، ادامه داد: مواردی همچون نبود دسترسی مناسب و تراکم و ترافیک در بافت مرکزی شهر، استقرار بازار در هسته مرکزی و ایجاد سفر به این مرکز ازجمله معایبی است که گریبان گیر چنین ساختاری است.

    شهردار همدان افزود: نبود دسترسی مناسب در بافت مرکزی همدان باعث ازدحام تردد جمعیت در ساعات روز و به دنبال آن کندی حمل‌ونقل وسایل نقلیه می‌شود.

    رسولی با اشاره به مشکلات کلان‌شهرها در زمینهٔ حمل‌ونقل، گفت: نارسایی طرح‌های جامع و تفصیلی شهری درزمینهٔ حمل‌ونقل و ترافیک، نبود مدیریت بهینه عرضه تسهیلات و تقاضا حمل‌ونقل و ترافیک، نبود ساختار تشکیلاتی مناسب برای سیسم‌های حمل‌ونقل و نبود ساختار مالی مناسب برای سیستم‌های حمل‌ونقل از مهم‌ترین مشکلات کلان‌شهرها درزمینهٔ ترافیک است.

    تردد خودروهای فرسوده در شهر همدان به معضلی تبدیل‌شده که نیازمند تدبیر مناسب است

    وی بابیان اینکه در سال‌های گذشته تهران به‌عنوان ابرشهر مطرح و محدودیت‌های ترافیکی برای این شهر تعریف شد و به سبب عدم شماره‌گذاری خودروهای فرسوده شاهد روانه شدن این خودروها به شهرهای اطراف ازجمله همدان بودیم، یادآور شد: در مقطعی این خودروها ترافیک سنگینی برای شهر همدان ایجاد کردند و اکنون تردد خودروهای فرسوده در شهر همدان به معضلی تبدیل‌شده که نیازمند تدبیر مناسب است.

    شهردار همدان درباره حق‌السهم شهرداری همدان از جرائم راهنمایی رانندگی با عنوان این مطلب که شهرداری همدان به‌واسطه خدمات گسترده‌ای که در سطح شهر ارائه می‌کند نیازمند اعتبارات بسیاری است که بخشی از این اعتبارات باید از طریق سهم شهرداری‌ها در جرائم راهنمایی رانندگی پرداخت شود، عنوان کرد: هنوز این سهم توسط راهنمایی رانندگی به شهرداری همدان پرداخت‌نشده که انتظار می‌رود نسبت به این موضوع تجدیدنظر کرده و سهم شهرداری‌ها را پرداخت کنند.

    رسولی بابیان اینکه کلان‌شهر همدان دارای 550 هزار نفر جمعیت در خود شهر است، عنوان کرد: اگر شهرک‌ها و روستاهای حومه همدان را که شهرداری به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد در نظر بگیریم تعداد جمعیت شهر همدان به 650 هزار نفر می‌رسد.

    شهردار همدان با تأکید بر اینکه در حال حاضر ضریب تحرک در شهر همدان روزانه 950 سفر شهری با اهداف مختلف آموزشی، اشتغال، خرید و رفت‌وآمدهای اجتماعی در شهر همدان است، گفت: 67 درصد از سفرهای شهری همدان توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

    24 درصد از حجم ترافیکی در همدان از سوی اتوبوس‌رانی است

    رسولی ادامه داد: 24 درصد از حجم ترافیکی در همدان از سوی اتوبوس‌رانی و 43 درصد از حجم سفرهای را تاکسیرانی عهده‌دار است.

    وی یادآور شد: این میزان حجم سفر 120 میلیارد تومان هزینه و معادل 20 درصد بودجه شهرداری همدان را دربرمی گیرد.

    شهردار همدان در ادامه با افزودن این مطلب که توسعه شهری ناشی از روند شهرنشینی سریع که معلول افزایش طبیعی جمعیت و مهاجرت روستاییان به نقاط شهری است از یک‌سو و عدم تحول مراحل سنتی نوسازی کلان‌شهرها از سوی دیگر سبب شده تا کلان‌شهرها ازنظر ظرفیت جمعیت از حد اشباع تجاوز کند، گفت: در کلان‌شهرهای کشور هنوز مشخص نیست که جایگاه حمل‌ونقل و بهبود عبور و مرور در چه مرتبه‌ای از اهمیت در حمل‌ونقل شهری قرار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو