فونیکسریمکسبهتام

در جلسه هیئت‌مدیره هلال‌احمر آذربایجان شرقی عنوان شد؛

ارائه آموزش‌های عمومی برای کاهش تلفات حوادث و سوانح ضروری است

عصر خودرو : فرماندار بناب گفت: آموزش‌های عمومی موضوعی است که برای کاهش تلفت حوادث و سوانح باید موردتوجه سازمان‌ها و نهادهای امدادرسانی چون هلال‌احمر قرار گیرد.

ارائه آموزش‌های عمومی برای کاهش تلفات حوادث و سوانح ضروری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جمعیت هلال‌احمر نهادی داوطلب محور است که به‌عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در داخل کشور و حتی در دیگر مناطق جهان اقدامات امدادی و بشردوستانه انجام می‌دهد و گستره‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی وامدادی را ارائه می‌کند.

    این جمعیت پس از انقلاب اسلامی منشأ خدمات امدادی بسیاری بوده که نمونه آن را می‌توان در زلزله مرداد 91 منطقه ارسباران در آذربایجان شرقی دید و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و شرایط آب و هوایی این استان، جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی همواره یکی از یگان‌های امدادی موردتوجه در حوادث و سوانح منطقه بوده است.

    با توجه به اهمیت و جایگاه این جمعیت در استان، هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مدیران این جمعیت در شهرستان بناب تشکیل جلسه داد و حاضران در خصوص مسائل مختلف در حوزه اقدامات هلال‌احمر در آذربایجان شرقی و شهرستان بناب به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

    لزوم ارائه آموزش‌های عمومی برای کاهش تلفات حوادث و سوانح

    فرماندار شهرستان بناب صبح چهارشنبه در جلسه هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در شهرستان بناب با تقدیر از خدمات هلال‌احمر گفت: شهرستان بناب به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در یک شاهراه می‌تواند در ساماندهی و امدادرسانی به حوادث چندین شهرستان ایفای نقش کند.

    ولی‌الله فرج الهی با تأکید بر نقش مهم آموزش‌های عمومی در کاهش تلفات حوادث در لحظات طلایی خاطرنشان شد: در امر آموزش عمومی جمعیت هلال‌احمر بناب بسیار خوب عمل کرده و همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذشده، اتاق بحران شهرستان در جمعیت هلال‌احمر بناب تشکیل و تمامی دستگاه‌ها موظف به انتقال اطلاعات خود به آن اتاق بوده و در هنگام وقوع حوادث با حضور در این اتاق بحران نسبت به فرماندهی عملیات امداد و نجات اقدام خواهند کرد.

    وی در ادامه به اجرای طرح‌های زمستانی و نوروزی جمعیت هلال‌احمر در نواحی مختلف شهرستان بناب اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های عاشقانه و بدون چشمداشت جوانان هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به مسافران و هم‌وطنان در ایام مختلف سال چون تعطیلات نوروزی ارزنده بوده و امیدواریم این اقدامات همچنان تداوم داشته باشد.

    فرماندار شهرستان بناب در پایان با تجلیل از زحمات نجات گران پایگاه امام علی (ع) جمعیت هلال‌احمر بناب گفت: روزانه از این محور نزدیک به 80 هزار خودرو عبور می‌کند و حوادث گوناگونی رخ می‌دهد که نجات گران این پایگاه در محل حاضرشده و خدمات امدادی خوبی ارائه می‌دهند.

    تربیت امدادگر در بناب 43 درصد رشد داشته است

    رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بناب نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این جمعیت گفت: تعداد اعضای داوطلب  هلال‌احمر بناب در حوزه‌های امداد و نجات و جوانان و داوطلبان 933 نفر است که نسبت به دوره قبل از رشد 43 درصدی حکایت دارد.

    جعفر صادق قلی پور به رسالت هلال‌احمر در امر آموزش‌های عمومی و تخصصی اشاره و تصریح کرد: با توجه  به داوطلب محور بودن هلال‌احمر، سال جاری بیش از 274 نفر از بین اعضا  دوره‌های امدادی را گذرانده و از میان آن‌ها 145 نفر به کسوت امدادگر درآمده و دو هزار و 700 نفر هم از آموزش‌های همگانی هلال‌احمر برخوردار شده‌اند.

    رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بناب از برگزاری هفت اردو و چهار مانور مشترک با سایر ادارات برای توان‌افزایی اعضا و نجات گران در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: نجات گران پایگاه امام علی (ع) بناب امسال با انجام 63 عملیات امدادی 66 تن از مصدومان را به مراکز درمانی  منتقل و 69 تن را در سر صحنه مداوا کرده و 18 تن را در پایگاه اسکان داده‌اند.

    بابک فضل علی پور از اعضای شورای اجرایی جمعیت هلال‌احمر بناب نیز در این جلسه با تجلیل از زحمات امدادگران این جمعیت خاطرنشان شد: اعضای جمعیت هلال‌احمر با کمترین توقع و بدون چشم‌داشت اقدام به ارائه خدمات امدادی درصحنه‌های پرخطر حوادث و سوانح می‌کنند اما بااین‌وجود امیدواریم تمهیدات و تدابیر لازم جهت بهبود زندگی این قشر نیز اندیشیده شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو