فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد :

تغییر در قانون واردات خودروهای لوکس در دست بررسی

عصر خودرو- در حالیکه برخی از واردات خودرو با ارز مبادله‌ای خبر داده و نسبت به آن انتقاد کرده‌اند، رییس سازمان توسعه تجارت این موضوع را رد و تاکید کرد: حدود دو سال است به هیچ عنوان ارز مبادله‌ای برای خرید خودروهای وارداتی اختصاص داده نشده است.

تغییر در قانون واردات خودروهای لوکس در دست بررسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ازاختصاص ارز مبادله ای به برخی خودروهای وارداتی خبر داد که انتشار این خبر موجی از اعتراضات را به دنبال داشت.

    در این زمینه برخی کارشناسان عنوان کردند این موضوع نشان‌دهنده تناقض در سیاست‌های اقتصادی کشور است و ارز یارانه‌ای باید صرف واردات تکنولوژی، مواد اولیه تولید و کالاهای سرمایه‌ای شود؛ نه کالاهای مصرفی همچون خودرو و از طرفی با توجه به آغاز فرآیند رسمی لغو تحریم‌ها و باز شدن درهای اقتصادی کشور، ارز یارانه‌ای باید برای خرید و انتقال تکنولوژی روز جهان در جهت کمک به ارتقای سطح کیفی صنایع داخلی استفاده شود.

    اما ولی‌الله افخمی‌راد - رییس سازمان توسعه تجارت -  این موضوع را شایعه‌ای بیش ندانست و اظهار کرد: واردات خودرو با ارز آزاد انجام می‌شود و واردات با ارز مبادله‌ای به هیچ وجه صورت نگرفته است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره شاخص‌های لوکس محسوب شدن خودرو نیز گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که خودروها بر اساس ارزش و قیمت‌شان لوکس محسوب شوند، نه حجم موتور که این موضوع را در دولت در حال بررسی است.

    وی با بیان اینکه این موضوع مراحل بررسی خود را در دولت سپری می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مبنای لوکس بودن خودروها،‌ حجم موتور آن‌هاست، نه قیمت‌شان.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو