فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۱۵۸)

دفاع سخنگوی دولت از وام ۲۵ میلیونی

نوبخت:مقایسه وام خودرو با ازدواج غلط است

عصر خودرو- معاون رئیس جمهور در اهواز گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده است و چنان‌چه طرف مقابل بدعهدی کند ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

دفاع سخنگوی دولت از وام ۲۵ میلیونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری خوزستان شرکت کرد.

    نوبخت اظهار داشت: کشورهای غربی که روزی قصد استفاده از گروه‌های تروریستی برای پیاده کردن اهداف خود در منطقه را داشتند، اکنون این گروه‌های تروریستی گریبان خود آن‌ها را گرفته است و برای آنان چالش‌های امنیتی جدی ایجاد کرده است.

    وی افزود: اقدامات تروریستی را در هر نقطه جهان محکوم می‌کنیم و به دولت و مردم کشورهای فرانسه و لبنان تسلیت می‌گوییم و جهت مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی ایران از تمام توان خود استفاده می‌کند.

    معاون رئیس جمهور گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده است و چنانچه طرف مقابل بدعهدی کند ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

    وی درباره سرنوشت یارانه‌ها، عنوان کرد: یارانه بیش‌از 2میلیون نفر تا کنون قطع شده است و وزارت رفاه نیز برای شناسایی و قطع یارانه پردرآمدها به زودی اقدام می‌کند.

    نوبخت درباره اعطا، وام خرید خودرو، اظهار داشت: این بسته رفاهی نبوده بلکه صرفا برای تحریک بازار جهت خرید خودرو انجام شده است و مقایسه آن با وام‌های رفاهی نظیر ازدواج صحیح نیست و وام‌های رفاهی در جای خود در حال پرداخت است.

    وی درباره رشد اقتصادی کشور، افزود: رشد اقتصادی امسال مثبت یک درصد بوده که متاسفانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

    سخنگوی دولت عنوان کرد: البته این رشد اقتصادی نسبت به سال‌های 1391 و 1392 که رشد منفی اقتصاد کشور داشته مناسب است و جهت افزایش رشد اقتصادی برنامه‌های خوبی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

    نوبخت اظهار داشت: همچنین از اول فروردین سال 1395نیز برنامه ششم توسعه با توجه به اجرای برجام و برنامه‌های دولت انجام می‌شود.

    وی افزود: بیش از 50میلیارد دلار پس از توافق هسته‌ای به کشور واریز شده و همچنین در هفته گذشته 6میلیارد دلار برای 4نیروگاه سیکل ترکیبی تخصیص داده شد و به زودی پول‌های بلوکه شده بیشتری به کشور واریز می‌شود.

    معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور قول پیگیری افزایش سبد درآمد نفتی استان خوزستان از 2درصد به 3درصد را داده و در این زمینه پیگیری و اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است.

    وی عنوان کرد: همچنین کارگروه شورای اجرایی توسعه در خوزستان تشکیل شده است و استاندار خوزستان موظف به توضیحات ماهانه به دولت شده است.

    نوبخت اظهار داشت: استان خوزستان برای دولت بسیار اهمیت دارد و به همین منظور رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در نخستین سفر خود به این استان زرخیز سفر کرده بود.

    وی افزود: پیگیر اختصاص بودجه مقابله با ریزگردهای این استان هستیم و برای حل بحران سد گتوند نیز در حال برنامه‌ریزی جهت اصلاح این سد خواهیم بود.

    سخنگوی دولت گفت: بزرگترین طرح کشاورزی کشور در خوزستان اجرایی می‌شود و تا کنون 160هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و در موعد مقرر 160هزارهکتار دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی عنوان کرد: سقف تعیین شده در طرح مقام معظم رهبری برای مزارع خوزستان 150هزار هکتار بوده و ما تمام این زمین‌ها را به زیر کشت خواهیم برد.

    نوبخت اظهار داشت: مردم خوزستان همواره محبت خود را به کشور نشان داده و شایسته است که بهترین و مناسب‌ترین اقدامات برای حل مشکلات و رفاه مردم این استان زرخیز انجام شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو