فونیکسریمکسبهتام

درصد متوفیان سوانح رانندگی بی‌سواد یا کم سواد هستند

عصر خودرو- مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از کشته‌شدگان سوانح رانندگی کم سواد یا بی‌سواد هستند، گفت: در بخش ناوگان عمومی مسافری سالیانه ۱۵ درصد کاهش تلفات داشتیم.

درصد متوفیان سوانح رانندگی بی‌سواد یا کم سواد هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جواد هدایتی با اشاره به اینکه آمار تصادفات رانندگی در حمل و نقل عمومی به نسبت خودروهای شخصی عدد بالایی نیست، گفت: براساس آمار پزشکی قانونی، در بخش ناوگان عمومی مسافری سالیانه 15 درصد کاهش تلفات داشتیم.

    وی با بیان اینکه مشکل عمده ما در بخش تصادفات این است که رانندگان به تابلوهای ممنوعیت سرعت توجهی نمی کنند، افزود: به عنوان نمونه محور هراز یکی از محورهای اصلی تردد به شمال کشور است و عمده ناوگان سنگین در این محور یا فیروزکوه تردد می کنند. بطوریکه 30 درصد از تردد ناوگان سنگین از محور فیروزکوه انجام می شود.

    مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اعلام اینکه اتوبوس های زیادی در این مسیر تردد دارند، اما در جریان یکی از تصادفات اتوبوس در این محور، راننده سرعت مطمئنه را رعایت نکرد، گفت: در یکی از این تصادف ها سرعت اتوبوس در زمان وقوع حادثه بالای 110 کیلومتر بوده در حالیکه سرعت تعیین شده در آن منطقه، 60 کیلومتر بود.

    هدایتی از عوامل موثر بر ایمنی را شرایط اقتصادی مطرح کرد و گفت: یکی از عوامل موثر در ایمنی، شرایط اقتصادی است به همین دلیل است که در کشورهای پیشرفته کمتر تصادف می شود در حالیکه بیش از نصف ماشین های دنیا در اختیار این کشورها قرار دارد اما سهم آنها از تصادفات، تنها 10 درصد است.

    وی با تاکید بر اینکه مطابق با آمار پزشکی قانونی 75 درصد از کسانی که متوفی حوادث رانندگی هستند، کم سواد و بی سوادند، گفت: بنابراین تحصیلات سهم بالایی را در سوانح رانندگی دارد؛ ضمن آنکه شرایط اقتصادی هم بسیار در این موضوع موثر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو