فونیکسریمکسبهتام

۱۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند

عصر خودرو- معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۸ درصد قربانیان و تلفات سوانح رانندگی برون و درون شهری را متاسفانه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند.

۱۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جعفر شهامت در حاشیه برپایی نمایشگاه نقاشی یادمان قربانیان سوانح رانندگی در مشهد بیان کرد: 40 درصد سوانح متوجه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان و افراد مسن است و متاسفانه 14 درصد آمار فوتی تصادفات جاده ای استان را عابران تشکیل می دهند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه 18 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را افراد زیر 18 سال تشکیل می دهند  بیان کرد: این موضوع نشانگر اهمیت بحث آموزش و فرهنگ سازی برای عابران پیاده و دانش آموزان و کودکان است.

    وی همچنین با اشاره به افزایش 10 درصدی سوانح در شش ماهه سال جاری ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از خودروها با فرسودگی بالا و عدم داشتن ایمنی فنی لازم در محورهای مختلف درون و برون شهری تردد می کنند  نقش عامل انسانی آموزش دیده در کاهش تلفات و سوانح بسیار پر رنگ است.

    معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی 41 درصد تصادفات جاده ای را ناشی از واژگونی، خروج از مسیر، خستگی و خواب آلودگی رانندگان عنوان کرد و گفت: محورهای قوچان – لطف آباد، سه راهی شادمهر- بردسکن و محور نیشابور-سبزوار وضعیت ایمنی نا مناسبی دارند.

    نمایشگاه نقاشی یادمان قربانیان سوانح رانندگی افتتاح شد

    به مناسبت هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی همچنین نمایشگاه  نقاشی  کودکان و نوجوانان در نگارخانه میرک در مشهد مقدس برپا شد.

    معاون حمل ونقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در این رابطه ابراز کرد: در مدت کمتر از 40 روز تعداد500 اثر از جامعه هدف به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شد.

    جعفر شهامت بیان کرد: نقاشی های کودکان و نوجوانان واصله از جامعه هدف در مهدها، مدارس ابتدایی و آموزشگاه های هنری که نقش تربیت آینده سازان ایران اسلامی در حوزه پیشگیری از سوانح و تصادفات در حمل و نقل های درون و برون شهری را دارند بازگو کننده نگاه آنها و البته چراغ راه و حرکت ما و برنامه ریزان است.

    وی با بیان اینکه در هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی یک روز با عنوان ایمنی دانش آموزان نام گذاری شده است افزود: آموزش مهارت ها و پیشگیری از وقوع سوانح بسیار حائز اهمیت است.

    وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 40 مدرسه پرخطر را با ایمن سازی فیزیکی مهار کردیم و در قالب برنامه آموزش اصول ایمنی و عبور و مرور به دانش آموزان 55 مدرسه در سطح استان تا پایان سال تحصیلی مهارت های لازم را کسب می کنند.

    در این نمایشگاه که با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش برپا شده تعدادی از نقاشی کودکان با محور های ایمنی و مدارس و همچنین حاشیه راه های مواصلاتی به نمایش درآمد.

    گفتنی است این نمایشگاه همه روزه تا 28 آبان ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو