فونیکسریمکسبهتام

در جلسه ای به ریاست روحانی صورت گرفت؛

گزارش وزارت راه از کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌ای به هیات دولت

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کاهش سوانح رانندگی به هیات وزیران ارایه داد.

گزارش وزارت راه از کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده‌ای به هیات دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هیات وزیران در جلسه ای به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور ، پیشنهادهای شورای عالی بیمه سلامت کشور را در راستای تحقق سیاست‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان تصویب کرد.

    بر این اساس، پوشش بیمه پایه داروهای مورد استفاده در بخش‌های بستری و سرپایی تعیین شد.

    همچنین توسعه دهنده پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی (به صورت پایلوت در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان)، تعمیم پوشش بیمه پایه به خدمات پزشکی- ورزشی در سرفصل‌های ویزیت تخصصی MRI.CT و صرفاً درخواست انجام فیزیوتراپی (مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت) به تصویب رسید.

    وزیر راه و شهرسازی در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، به مناسبت سالروز جهانی «یادمان قربانیان سوانح رانندگی» گزارشی را از اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کاهش سوانح رانندگی که موجب از دست دادن نیروی انسانی فعال و جوان جامعه و آسیب‌های اجتماعی برای اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان می‌شود، به هیات وزیران ارایه داد.

    کمیسیون ایمنی راه‌ها در 12 سال گذشته از زمان تشکیل، تلاش نموده تا با اقدام هماهنگ همه عوامل دخیل در ایمنی راه‌ها، شرایط امن‌تری برای حمل و نقل هموطنان فراهم آورد که نتیجه آن کاهش 40 درصدی تلفات در این سال‌ها باوجود افزایش جمعیت و چند برابر شدن خودرو ها است.

    همچنین از سال گذشته، این کمیسیون به منظور توسعه فعالیت‌های ایمنی، حوزه فرهنگ و اجتماع را نیز فعال نموده و با توجه به شعار امسال که همدلی و همزبانی دولت و ملت است، تلاش نموده تا در این زمینه همکاری‌های مردم و نهادهای مدنی را نیز داشته باشد.

    در ادامه جلسه، دولت با اختصاص مبلغ  125 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های پیشگیری و مقابله با خشکسالی و سایر حوادث غیرمترقبه در استان خراسان شمالی موافقت نمود.

    اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از دیگر موضوعات این جلسه بود که به تصویب اعضای دولت رسید.

    هیات دولت با توجه به کارکردهای مهم میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری‌ها در توزیع محصولات کشاورزی، با تصویب سند آسیب‌شناسی، طبقه‌بندی، اولویت‌بندی و رفع برنامه‌ریزی شده مسائل و مشکلات کلانشهرها و مجموعه‌های شهری مربوط به آنها – بخش میادین میوه و محصولات کشاورزی – موافقت نمود.

    این سند با هدف تعدیل، تثبیت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی، فراهم نمودن امکان دسترسی آسان‌تر، ارزان و سریع‌تر شهروندان به این محصولات و با انگیزه حذف عوامل واسطه غیرضروری از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و همچنین تأمین و توزیع بخش عمده‌ای از مایحتاج سبد مصرفی خانوار به صورت روزانه با کیفیتی مناسب و کنترل شده خصوصاً در ایام و مناسبت‌های خاص، تصویب شد.

    هیات وزیران با توجه به اینکه در ضوابط و معیارهای استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی، مصادیق صنایع پیشرفته و نوین معرفی نشده و مشکلات متعددی برای استقرار این واحدها ایجاد شده است و نیز با عنایت به ضرورت تشویق و توسعه پایدار فعالیت‌های صنایع دانش‌بنیان، افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها و تسهیل شرایط نخبگان برای فعالیت در داخل کشور و عدم مهاجرت به خارج، ضوابط استقرار واحدهای صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش‌بنیان را تصویب نمود و به تعیین مصادیق و نحوه رده‌بندی صنایع پیشرفته پرداخت.

    آیین‌نامه نحوه استفاده از خدمات کارکنان خرید خدمت توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی اعضای دولت بررسی و به تصویب رسید.

    هیات وزیران به منظور سهولت روند اجرایی فرآیند ارجاع کار دستگاه‌های اجرایی و برطرف نمودن خلأها و نواقص آیین‌نامه فعلی، آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی را مورد بازنگری و بررسی قرار داد. در اصلاحات به عمل آمده در آیین‌نامه یاد شده، برخلاف آیین‌نامه فعلی انواع ضمانت‌نامه‌ها در انواع معاملات تفکیک و مقررات مربوط به هریک بطور مجزا ذکر شده و تغییراتی در میزان آن اعمال گردیده است. همچنین به جای برآورد هزینه به صورت ریالی، از نصاب معاملات متوسط استفاده شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو