فونیکسریمکسبهتام

با وجود کاهش فروش ۵۸۶ هزار دستگاه خودرو در بازار روسیه

فروش ۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار خودرو در اروپا طی ۹ ماه

عصر خودرو- بازار فروش خودروهای صفرکیلومتر در قاره اروپا در دوره ۹ ماه سال ۲۰۱۵ میلادی ـ حد فاصل ابتدای ژانویه تا انتهای سپتامبر ـ با وجود وقوع برخی رویدادهای بالقوه تاثیرگذار، روند حرکتی قابل‌قبولی را به‌عنوان کارنامه عملکرد خود در پایان این دوره زمانی به ثبت رساند.

فروش ۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار خودرو در اروپا طی ۹ ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، آمار نهایی فروش خودروهای صفر کیلومتر در کل 44 کشور قاره اروپا که دربرگیرنده عملکرد 28 کشور تشکیل‌دهنده اتحادیه اروپا نیز است، حاکی از تداوم حرکت روبه‌جلو و شتاب یکنواخت سرعت در مسیر حرکتی این بازار با وجود افت محسوس و قابل‌توجهی بود که در بازار فروش اتومبیل کشور روسیه رخ داد، به‌گونه‌ای که براساس گزارش‌های رسمی موجود، عملکرد این بازار در 9 ماه منتهی به پایان سپتامبر 2015 در مقایسه با زمان مشابه آن در سال 2014 میلادی رشدی به میزان 5/9 درصد را به ثبت رساند. به عبارت دیگر در 9 ماه امسال میلادی، مجموع خودروهای فروخته شده به وسیله خودروسازان مطرح بین‌المللی در کل کشورهای زیرمجموعه قاره اروپا افزون‌بر نیم‌میلیون دستگاه بیشتر از مجموع خوروهایی بود که در 9 ماه 2014 میلادی در این قاره به فروش رسیده بود.


    چشم‌انداز منطقه یورو
    پس از شروع مثبت و کارنامه قابل‌قبولی که در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی حاصل شد، نشانه‌های ناخوشایندی که حاکی از کاهش شتاب نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو در 3 ماه دوم سال 2015 میلادی بود، نمایان شد.
    برآوردهای مقدماتی نشان می‌داد که کل تولید ناخالص داخلی قاره اروپا در 3 ماه دوم 2015 م در مقایسه با 3 ماه نخست این سال رشدی معادل 0/3درصد را به‌دست آورده است و این میزان کمتر از رشد اقتصادی 0/4 درصدی ثبت شده برای 3 ماه نخست سال جاری میلادی بود که نسبت به یک‌چهارم پایانی سال 2014م حاصل شده بود. گرچه پیش‌بینی‌های اولیه نشانی از افت اجزا و متغیرهای موثر در محاسبه نرخ رشد اقتصادی قاره اروپا نداشت، با این وجود اطلاعات و داده‌های تکمیلی که در ادامه سال به محاسبات قبلی افزوده شد، خبر از کاهش سرعت رشد شاخص موردنظر می‌داد و این عوامل تاثیرگذار به طور عمده ناشی از رکود حاکم بر اقتصاد کشور فرانسه و به موازات آن، شرایط مایوس‌کننده اقتصاد در کشورهای آلمان، ایتالیا و هلند بود.
    اما به هر صورت با سپری شدن ماه‌های بیشتری از سال جاری میلادی و بررسی داده‌های آماری مربوط به عملکرد اقتصاد قاره اروپا در طول ماه‌های بعد یعنی 3ماه سوم 2015م بیانگر آن بود که کاهش نرخ رشد اقتصادی قاره سبز در 3 ماه دوم سال رویدادی موقتی بوده و شاخص‌های اقتصادی محاسبه شده برای 3 ماه سوم این سال حاکی از توقف روند کاهشی نرخ رشد اقتصادی و بهبود و سرعت گرفتن دوباره این شاخص در دوره زمانی اشاره شده است.
    در حال حاضر دیگر آن بیم و هراس ماه‌های گذشته که در اثر اخبار و حواشی مربوط به تصمیم یونان برای خروج از اتحادیه اروپا و بی‌نظمی‌ها و اغتشاش‌های ناشی از آن ایجاد شده بود، کم‌رنگ شده است و دلیل آن نیز تصویب پرداخت کمک مالی 86 میلیارد یورویی به این کشور از سوی راهبران اروپایی بود که باعث شد اوضاع و شرایط بحرانی یونان تا حدود زیادی آرام شود. به هر صورت با وجود آنکه این تصمیم و اختصاص این کمک مالی به یونان، فرصتی حیاتی را برای سران این کشور و رهبران اتحادیه اروپا به‌عنوان تامین‌کنندگان اعتبار پرداختی به یونان به منظور ترمیم و بهبود روابط و بازسازی شرایط اقتصاد یونان فراهم کرده است، اما در عین حال به هیچ‌وجه پیام‌آور حل شدن تمام مشکلات و رفع معضلات اساسی و زیربنایی اقتصاد یونان یا فراهم شدن تمامی نیازهای مالی که بتواند بدهی‌های سنگین و معنادار این کشور را پوشش دهد، نخواهد بود.


    چشم‌انداز بازار فروش خودرو
    پس از بهبود قابل توجه شرایط بازار فروش خودرو قاره اروپا در طول 2 سال گذشته، این بازار در سال 2015م نیز در حال بهبود اوضاع و شرایط خود با وجود افت شاخص‌های این بازار در کشورهای شرق این قاره و به‌ویژه کاهش قابل‌توجه و چشمگیری است که بازار فروش خودرو روسیه با آن مواجه شده است.
    در همین زمینه، بازار خودرو اروپا تابستان امسال را با هراس بسیار زیاد ناشی از پیامدهای بالقوه‌ای که بحران اقتصادی یونان می‌توانست به دنبال داشته باشد، آغاز کرد.
    براساس داده‌های جمع‌آوری شده از انجمن‌های ملی تولیدکنندگان خودرو، کل فروش خودروهای سبک در قاره اروپا ـ که دربرگیرنده آمار فروش روسیه، ترکیه و تمامی کشورهای شرق اروپا نیز می‌شود ـ در ژوئیه 2015 رشدی 5/6 درصدی، در اوت رشدی 7/3 درصدی و در ماه سپتامبر رشدی 5/9 درصدی را به ثبت رساند و به عبارت دیگر کل خودروهای فروخته شده در این ماه‌ها به یک میلیون و 781 هزار و 453 دستگاه رسید.
    در نهایت نیز در طول 9 ماه 2015 میلادی مجموع خودروهای فروخته شده در قاره اروپا به 13میلیون و 870 هزار دستگاه رسید که4/3درصد یا معادل 578 هزار دستگاه بیشتر از فروش خودرو در 9 ماه سال 2014میلادی بود.
    این عملکرد با وجود کاهش 28/6 درصدی فروش خودرو در بازار روسیه که معادل کاهش فروش 586 هزار دستگاه خودرو در بازار این کشور بود، ثبت شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو