فونیکسریمکسبهتام

در گفت‌وگو با رئیس انجمن جراحان ارتوپدی بررسی شد

محرومیت تصادفی‌ها از درمان رایگان به دلیل نداشتن فُرم و کروکی

عصر خودرو- رئیس انجمن جراحان ارتوپدی با انتقاد نسبت به محرومیت تصادفی‌ها از درمان رایگان به دلیل نداشتن فُرم اورژانس و کروکی پلیس گفت: باید قوانین در‌این‌باره بازنگری شود تا مصدوم تصادفی به دلیل مشکلات قانون محروم از خدمت مناسب و رایگان درمانی نشود.

محرومیت تصادفی‌ها از درمان رایگان به دلیل نداشتن فُرم و کروکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، چندی قبل دکتر امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور در نشست خبری شهریورماه پیش عنوان کرده بود که ارائه خدمات اورژانس به حوادث ترافیکی به صورت رایگان است ولی باید 3 نکته حتماً رعایت شود، از جمله اینکه رایگان بودن هزینه‌های بیمارستانی برای حوادث ترافیکی منوط به داشتن یکی از مدارک 3 مرجع مهم در کشور است از جمله فُرم اورژانس، کروکی پلیس و در نهایت نامه مراجع قضایی؛ وگرنه هزینه‌ها رایگان نخواهد شد.

    در این رابطه دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره زمان دیر رسیدن مصدومان تصادفات به بیمارستان‌ها بر اثر برخی قوانین و یا تاخیر اورژانس در رساندن مصدوم عنوان کرد: هر عاملی که بتواند مصدوم را به محل درمان برساند و کمکی شود به سرعت درمان مصدوم؛ در ارجحیت یک قرار دارد. بنابراین اگر کمک‌رسان و یا پلیس باعث تاخیر در درمان شود این مبحث دیگری است که بنده به آن ورود نمی‌کنم زیرا اطلاعی از آن ندارم.

    رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر اگر مصدوم تصادفی به بیمارستان منتقل شود که دارای کروکی پلیس و یا فُرم اورژانس نباشد هزینه‌های بیمارستانی‌اش براساس قانون که باید رایگان صورت پذیرد امکانپذیر نخواهد بود، و از طرفی هم تا رسیدن اورژانس به دلیل کمبود نیرو و آمبولانس و مشکلات صدور کروکی پلیس روند رسیدگی به مصدوم دچار مشکل می‌شود، عنوان کرد: بنده در نظام پزشکی و در شورای عالی عضو هستم و اگر بیماری یا مصدومی به دلیل دیر رسیدن اورژانس دچار اشکال شود، قبل از آن اینکه عامل تصادف را دلیل بدانم، عامل دیر رسیدن را بررسی می‌کنم.

    عکاشه خاطرنشان کرد: بنابراین یا باید کمک‌رسان آنقدر سرعت داشته باشد که مصدوم را سریع برساند، یا همراهان بیمار می‌توانند در صورت احتمال خطر جانی برای مصدوم، وی را به بیمارستان انتقال دهند، بنابراین باید یا قوانین را تغییر یا بازنگری شود، یا باید تفکیکی در این باره صورت پذیرفت تا مصدوم به دلیل برخی مشکلات انتقال‌ به بیمارستان؛ محروم از خدمت نشوند.

    هزینه درمان مصدومان سوانح و حوادث ترافیکی طبق قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه رایگان است، براین اساس منابع مالی درمان بیماران تصادفی از 10 درصد بیمه شخص ثالث - سرنشین - و مازاد، تامین می‌شود که این 10 درصد نیز توسط بیمه‌های تجاری اخذ و به حساب درآمدهای اقتصادی وزارت بهداشت، واریز می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو