فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی:

تمام جامعه باید نسبت به تصادفات جاده‌ای احساس مسوولیت کنند

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تصادفات جاده‌ای مسائلی هستند که تمام ابعاد اجتماع با آن روبه‌روست، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این بوده که کاری کند تمام بخش‌ها و افراد نسبت به این مسائل احساس مسوولیت داشته باشند.

تمام جامعه باید نسبت به تصادفات جاده‌ای احساس مسوولیت کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی با بیان این مطلب گفت: وقتی تصادفی رخ می‌دهد قطعا تمام یک خانواده با آن درگیر شده و مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید. از این‌رو ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا همان طور که از بحث تصادف در بیاید تمام بخش‌های اجتماع نسبت به آن احساس مسوولیت کرده و تلاش کنند نسبت به کاهش آن اقدام کنند.

    وی اضافه کرد: این راهبرد اصلی بوده که وزارت راه و شهرسازی در طول ماه‌های گذشته همواره آن را دنبال کرده و این‌که امروز ببینیم بخش‌هایی از جامعه فرهنگی و هنری کشور نسبت به این موضوع ورود کرده و سخن می‌گویند نشان‌دهنده نتیجه‌بخش شدن بذرهای اولیه این نگاه است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی این وزارتخانه برای کاهش آمار تصادفات توضیح داد: در طول 30 سال گذشته جمعیت کشور سه برابر و تعداد خودروها 12 برابر شده است. این نشان‌دهنده آن است که شرایط نسبت به امکانات رشدی بسیار زیاد داشته که نیاز به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های دقیق دارد.

    آخوندی ادامه داد: در این راستا وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها را به شکل مداوم و دائمی برگزار کند تا در این راستا دستورالعمل‌های دقیق به بخش‌های مختلف ایمنی راه‌ها، خودروسازها و دیگر حوزه‌ها منتقل شود.

    وی با بیان این‌که بالابردن میزان نظارت برجاده‌ها نقشی مهم در ایمنی راه‌ها ایفا خواهند کرد، تصریح کرد: همانطور که بارها در آمارها به آن اشاره شده، نقش عامل انسانی در تصادفات جاده‌ای بسیار مهم و حیاتی است. از این‌رو ما تلاش کرده‌ایم در کنار ارتقاء سطح فرهنگی رانندگی در کشور شرایطی را برای افزایش نظارت‌ها نیز به وجود بیاوریم.

    وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در این راستا قرار‌داد نصب بیش از 1800 دوربین نظارتی جدید در جاده‌های کشور بسته شده که امیدواریم تا پایان سال حداقل 600 عدد آن نصب شود. با این قرار‌داد تعداد دوربین‌های وزارتی به حدود 2400 دوربین می‌رسد که این موضوع می‌تواند در افزایش اهرم‌های نظارتی در جاده‌ها بسیار موثر باشد. در حال حاضر ما آمار تلفات جاده‌ای را 10 هزار نفر کاهش داده‌ایم، اما هنوز حدود 16 هزار تلفات داریم. این در شرایطی است که به اعتقاد ما حتی یک تلفات نیز برای جاده‌ها زیاد است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط