فونیکسریمکسبهتام

فورد سیستم ناوبری خودکار خودروهای هوشمند را در شهرک های شبیه سازی شده می آزماید

عصر خودرو- برخلاف رانندگی در جاده های شهری و امید به برخورد با موانع و چالش های متمایز، محققان قادرند سیستم ناوبری خودکار فورد را در یک محیط کنترل شده با هزاران مانع مجازی در مدت زمانی کوتاه بیازمایند.

فورد سیستم ناوبری خودکار خودروهای هوشمند را در شهرک های شبیه سازی شده می آزماید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از 9 صبح، در حالی که خودرو سازی ولوو خودروهای هوشمند XC90 را با به رخ کشیدن قابلیت اطمینان سیستم ناوبری خودرکار درخیابان های گوتنبرگ به معرض آزمون می گذارد، کمپانی فورد از شهرک های شبیه سازی شده برای آزمودن فناوری رانندگی خودکار بهره می برد.

    این روش شاید غیر کاربردی به نظر برسد اما آزمودن سیستم ناوبری خودکار یک خودرو در یک محیط شهری شبیه سازی شده مثل دانشکاه میشیگان درواقع زمان توسعه را تسریع می دهد. برخلاف رانندگی در جاده های شهری و امید به برخورد با موانع و چالش های متمایز، محققان قادرند سیستم ناوبری خودکار خودرو را در یک محیط کنترل شده با هزاران مانع مجازی در مدت زمانی کوتاه بیازمایند.

    به گفته ی استاد دانشگاه میشیگان و محقق اصلی در تحقیقات فورد، هر 1 مایل رانندگی در جاده های شبیه سازی با 10، 100 و یا 1000 مایل رانندگی در خیابان های شهری و گذراندن موانع دشوار برابری می کند.

    فورد سیستم رانندگی خودکار خودروی هیبریدی Fusion را با کلیه ی سناوریو، موانع و سطوح ممکن در شهرک شبیه سازی شده می آزمایند. این موانع شامل هر چیزی از خطوط عابر پیاده گرفته تا موانع مربوط به ساخت و ساز شهری و تونل را شبیه سازی شده اند.

    خودروهای هوشمند تنها بخشی از برنامه های کمپانی فورد با رویکردی در جهت حرکت به سوی انثلابی در آینده ی صنعت خودروسازی می باشد. البته برخی معتقدند علی رقم اینکه آزمودن سیستم ناوبری خودکار خودروهای هوشمند در شهرک های شبیه سازی شده تسریع می یابد اما قابلیت مقایسه با هرج و مرج جاده های شهری و ارزیابی دقیق آمادگی سیستم را ندارد. تنها زمان نشان خواهد داد کدام روش برتری دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو