فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشخصات و ویژگی‌های ب‌ام‌و X۶ ۳۵i در بازار شاسی‌بلندهای لوکس دست دوم

جذابیت تکراری

عصر خودرو: کمپانی ب‌ام‌و با ارائه مدل X۶ در سال ۲۰۰۹، کلاس جدیدی را در میان خودروهای شاسی‌بلند معرفی کرد که با نام SAV یا همان Sport Activity Vehicle شناخته می‌شود. این شاسی‌بلند کوپه اسپرت بر پایه مدل مشهور X۵ (که یک SUV بزرگ است) شکل گرفت و تقریبا می‌توان گفت که از لحاظ مشخصات فنی و همچنین سطح تجهیزات و امکانات رفاهی نیز تفاوت خاصی با آن ندارد اما سبک متفاوت و منحصربه‌فرد طراحی ظاهری X۶ موجب شد تا مدت‌ها به عنوان خاص‌ترین مدل ب‌ام‌و‌، نظر مشتریان و علاقه‌مندان این برند را به سمت خود جلب کند و به همین علت، ورود نسبتا زودهنگام آن به بازار ایران نیز سر و صدای زیادی به پا کرد و با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد.

جذابیت تکراری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵:۰۰
  • جذابیت تکراری
  • جذابیت تکراری
  • جذابیت تکراری
  • جذابیت تکراری
  • جذابیت تکراری

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر حدود 5 سال از عرضه X6 در بازار داخلی می‌گذرد و اگرچه بازار فروش آن مانند سال‌های اول، گرم و پر‌رونق به نظر نمی‌رسد اما هنوز هم مدل‌های دست دوم آن، علیرغم افزایش قیمت قابل توجه نسبت به گذشته، طرفداران خاصی دارند؛ خصوصا اینکه فعلا امکان واردات مدل‌های جدید این خودرو به کشور وجود ندارد.

ورزشکار مشهور

شاید تشخیص اختلاف ظاهری ب‌ام‌و  سری 3 با سری 4 یا حتی X1 با X3 برای بعضی‌ها دشوار به نظر برسد اما X6 جزو آن دسته از خودروهایی است که برای خیلی‌ها شناخته‌شده و آشناست و به‌سادگی نام آن را از روی ظاهر تشخیص می‌دهند. اگرچه این مسئله مربوط به طراحی خاص و متفاوت بدنه X6 می‌شود اما شهرت و محبوبیت آن نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است. نمای جلو X6 مانند دیگر مدل‌های ب‌ام‌و ، چهره‌ای جسور و نسبتا اخم‌آلود را به نمایش می‌گذارد و در نمای جانبی نیز به لطف فرم سقف و خطوط سیال بدنه، با طرحی کاملا اسپرت و پویا روبه‌رو هستیم، هرچند که پهنا و عرض زیاد این خودرو، در قسمت عقب و با وجود پف گلگیرها، فرم دفیوزر و همچنین عرض لاستیک‌ها، بیشتر نمایان می‌شود. در کل می‌توان گفت که چهره X6 با وجود خطوط ساده اما هنرمندانه بدنه و همچنین احجام برآمده آن، مانند یک ورزشکار تنومند و عضلانی است که یک لباس رسمی بر تن دارد و اگرچه در حال حاضر، چهره آن کمی تکراری به نظر می‌رسد اما همچنان برای خیلی‌ها جذاب است و می‌تواند توجهات را به سمت خود جلب کند.

نامعادله‌ای دو‌مجهولی از کیفیت و کمیت
طراحی داخلی X6 نیز کاملا مشابه با مدل X5 است و در واقع فرم داشبورد، کنسول مرکزی، ادوات و جزئیات آنها، تفاوتی با یکدیگر ندارد. طبق سنت ب‌ام‌و  و با توجه به انحراف اندک پانل مرکزی به سمت چپ، کلیه ادوات و کلیدهای کنترلر به‌راحتی در دسترس راننده قرار دارند که از بالا به پایین، شامل دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه مطبوع، پانل ادوات و تنظیمات سیستم صوتی و همچنین دکمه‌های مربوط به تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های کمکی (مانند سیستم DSC یا سنسور پارک جلو)، می‌شود. اما از لحاظ کیفیت متریال داخلی و خصوصا در بخش ادوات داشبورد و تزئینات آن باید بگوییم که X6 نتوانسته است در حد یک SUV لوکس با برند معتبر آلمانی، رضایت مشتریان را جلب کند و در واقع، جنس قطعات پلاستیکی و تریم‌های تزئیناتی شاید در نوع خود، خوب به نظر برسد اما در این کلاس و رنج قیمت، حس خوبی را القا نمی‌کند و در مقایسه با خودرویی چون پورشه کاین یا مرسدس بنز ML، چندان رضایت‌بخش نیست، حتی در مواردی هم دیده شده است که نوشته‌ها یا شکل‌های روی دکمه‌ها بعد از چند سال استفاده، پاک شده‌اند! اما صرف نظر از بحث کیفیت، طراحی داخلی X6 به نحوی صورت گرفته ‌که نشستن در پشت فرمان آن، کاملا سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب، خوب و جادار است و البته مانند اکثر مدل‌های ب‌ام‌و‌، فضای حرکت جانبی در اطراف پای راننده، کمی محدود است. همچنین در قسمت عقب نیز با توجه به قوس سقف، با کاهش ارتفاع و محدودیت فضای سر برای افراد بلندقد مواجه هستیم، ضمن اینکه یک کنسول، صندلی‌های عقب را از یکدیگر جدا کرده و با این حساب، X6 35i به یک شاسی بلند 4‌نفره تبدیل شده است. از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی این مدل در حالت فول آپشن می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک چهارنقطه‌ای (تنظیم مجزا برای ردیف عقب)، نمایشگر مرکزی و نویگیشن، DVD چنجر، TV دیجیتال، بلوتوث و اتصال تلفن همراه، اتصال USB و AUX، سیستم صوتی با بلندگوهای Hi-Fi، پرده شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب، سیستم مکش در‌ها، چراغ‌های زیر دستگیره در (چراغ خوشامدگویی)، هدآپ دیسپلی، سیستم کمک پارک، دوربین‌های دید جلو و عقب و اطراف، سانروف، ریل سقفی، کروز کنترل، شیشه‌های دودی عقب و همچنین درِ برقی صندوق عقب اشاره کرد، ضمن اینکه بعضی از مدل‌های وارداتی دارای یک نمایشگر برای ردیف عقب (نصب شده روی کنسول وسط جلو) هستند.

چابک و تازه‌نفس اما خوش‌اشتها
اگر جزو طرفداران خودروهای شاسی‌بلند با قابلیت‌های اسپرت باشید، ب‌ام‌و‌ X6 و حتی مدل 6 سیلندر آن، می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. X6 35i از یک پیشرانه 6 سیلندر تویین توربو به حجم 3 لیتر و قدرت 306 اسب بخار بهره می‌گیرد که با وجود گشتاور 400 نیوتن‌متری، کشش خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و ضمنا شتاب اولیه آن در شرایط استاندارد و با وجود گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، حدود 6.7 ثانیه است که برای این جثه 2 تنی با موتور 6 سیلندر، خوب و رضایت‌بخش به نظر می‌رسد. همچنین باید بگوییم که تعویض‌های خوب و دقیق این گیربکس موجب شده است تا در هر شرایطی، بهترین دور موتور و گشتاور برای شما فراهم شود و البته می‌توانید جهت تعویض دستی دنده‌ها از پدال‌های پشت فرمان نیز استفاده کنید. در کل سواری X6 در مقایسه با خودرویی چون مرسدس بنز ML، چندان نرم نیست و عملکرد سیستم تعلیق آن، بیشتر به یک اتومبیل اسپرت شباهت دارد که البته پایداری و حفظ تعادل آن، خصوصا با وجود سامانه چهار چرخ متحرک ب‌ام‌و‌(xDrive) و سیستم فرمان‌پذیری فعال آن، قابل توجه و تحسین‌برانگیز است و حتی در برخی مانورها (خصوصا با فعال‌کردن حالت Sport) آنقدر چابک به نظر می‌رسد که به هیچ‌وجه احساس نمی‌کنید یک شاسی‌بلند سنگین‌وزن را به چالش می‌کشید. البته سیستم xDrive ب‌ام‌و  X6 در حفظ چسبندگی و پایداری خودرو (خصوصا در مسیرهای لغزنده) کارآیی بیشتری دارد و از لحاظ قابلیت‌های آفرود و در گذر از مسیرهای صعب‌العبور، چندان موفق و تحسین‌برانگیز عمل نمی‌کند. طبق اعلام کمپانی، پیشرانه X6 35i به طور میانگین و در هر 100کیلومتر، حدود 10.1 الی 10.7 لیتر بنزین را نوش جان می‌کند که البته تجربه نشان داده است، در عمل با مصرفی بیش از 12.5 لیتر در 100 کیلومتر مواجه می‌شوید. ضمنا استهلاک این شاسی‌بلند نیز نسبتا بالاست و حتما در خرید مدل‌های کارکرده، دقت داشته باشید که سرویس‌های دوره‌ای آن به طور کامل و منظم انجام شده و دارای سلامت فنی کامل باشد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو