فونیکسریمکسبهتام

ارزان در حد کدیلاک سویل

داستان قیمت یک سوپراسپرت در ایران

عصر خودرو: در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از خودروهای خاص و انگشت‌نما به دلیل دردسرساز بودن و احتمال مصادره‌شدن پنهان شدند و برخی نیز به تدریج از کشور خارج شدند. در این میان نمونه‌های معدودی که در میان علاقه‌مندان خرید و فروش می‌شدند، به دلیل معضلات مذکور با قیمت‌هایی بسیار نازل دست به دست می‌شدند.

داستان قیمت یک سوپراسپرت در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما نازل بودن قیمت‌ها بدین معنا نیست که با قیمت یک پیکان می‌توانستید فراری سوار شوید! در یکی از مطالب قیمت‌نامه داستان کاهش قیمت کدیلاک سویل را بیان کردیم؛ اما در این مطلب به سراغ خاطره‌ای از سال 1361 می‌رویم. در آن سال یک دستگاه لانچیا استراتوس قرمز‌رنگ برای فروش در تهران موجود بود. قیمت درخواستی فروشنده برای آن بنابر ادعای چند نفر از اشخاص مطلع در حدود 240 هزار تومان (یعنی قیمتی نزدیک به قیمت کدیلاک ایران پیش از کاهش به زیر 200 هزار تومان) بود. این خودرو اما در نهایت به شخصی فروخته شد که آن را با قیمتی بسیار بیشتر به اتریش برد و از آنجا به دست مالک فرانسوی جدیدش رسید. دلیل اصلی این ترانزیت غیرقانونی خودرویی ‌پایین آمدن قیمت ابرخودروها و وجود سودی سرشار در فروش دلاری آنها بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط