فونیکسریمکسبهتام

هارلی دیویدسون V-Rod Muscle، خپلِ قدرتمند

عصر خودرو: کافی است نگاهی به موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle مدل ۲۰۱۵ بیندازیم تا متوجه قدرت و عملکرد بالای پیشرانه آن بشویم و علت این که برای مدت ۱۴ سال دست نخورده باقی مانده است را بدانیم.

هارلی دیویدسون V-Rod Muscle، خپلِ قدرتمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از عصرایران، در سال 2001 کمپانی هارلی دیویدسون موتورسیکلت VRSC V-Rod  را به دنیای موتورسیکلت معرفی کرد تا هم با موتورسیکلت‌های آمریکایی و هم با محصولات ماسل خارجی به رقابت بپردازد.  در آن سال، کمپانی هارلی دیویدسون با کمپانی پورشه وارد همکاری شد تا پیشرانه Revolution را برای این موتورسیکلت تازه وارد طراحی کند و تولید این پیشرانه تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است.

    کافی است نگاهی به موتورسیکلت هارلی دیویدسون V-Rod Muscle مدل 2015 بیندازیم تا متوجه قدرت و عملکرد بالای پیشرانه آن بشویم و علت این که برای مدت 14 سال دست نخورده باقی مانده است را بدانیم. این موتورسیکلت ضمن این که طرح‌های کانسپت اصلی VRSC را در خود حفظ کرده است، دستخوش تغغیراتی نیز شده است تا بتواند پس از گذشت 15 سال همچنان محبوبیت خودش را حفظ کند.

    طراحی

    کانسپت اصلی VRSC برداشتی آزاد بود از طراحی سوپربایک VR-1000 ولی از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با هم داشتند، به گونه‌ای که می‌توان گفت موتورسیکلت VRSC با همه موتورسیکلت‌های خیابانی هارلی دیویدسون نیز تفاوت داشت. کمپانی هارلی دیویدسون یک پیشرانه  60 درجه و دو سیلندر روی موتورسیکلت VRSC سوار کرده است که با آب خنک می‌شود (بر خلاف پیشرانه‌های معمول 45 درجه‌ای و هوا خنک).

    باک بنزین نیز بسیار بزرگ است و  بالای پیشرانه قرار گرفته است، ولی در طراحی اصلی باک بنزین زیر زین قرار می‌گرفته است. شاید برخی افراد قرار گرفتن باک در زیر زین را نپسندند ولی مزایایی از جمله پایین آوردن مرکز ثقل را به دنبال دارد.

    خطوط منحنی بالای باک به انتهای زین ختم می‌شوند و بدون تردید این کار لازم بوده است تا موتورسوار در جایگاه خوبی قرار بگیرد و در سفرهای طولانی یا هنگام توقف پشت چراغ قرمز راحت باشد. یک چراغ LED پشت گلگیر عقب قرار گرفته است که کار راهنما و چراغ ترمز را انجام می‌دهد، چراغ‌های راهنمای جلو نیز با قاب چراغ جلو یکپارچه شده‌اند و باعث می‌شوند موتورسیکلت بسیار مرتب و شسته و رفته به نظر برسد.

    دوشاخه جلو چاق و گوشتالو است باعث می‌شود موتورسیکلت بیشتر عضلانی به نظر برسد، از طرفی ثبات چرخ جلو را بالا می‌برد و مقدار وزنی که روی آن وارد می‌شود را پایین می‌آورد. رینگ‌های آلومینیومی سیاه رنگ نیز سبک هستند و به پایین آوردن وزن کمک زیادی می‌کنند، تایرهای میشلن Scorcher نیز حدکثر چسبندگی را ایجاد می‌کنند، البته تایر 240 میلی‌متری عقب نیز چسبندگی قابل توجهی ایجاد می‌کند.

    ترمزهای دوگانه برمبو در جلو (و ترمز برمبو تکی در عقب) نیروی متوقف کننده بی‌نظیری تولید می‌کنند، سیستم ضد قفل نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید حتی در شرایط جوی نامساعد نیز با خیال راحت ترمز بگیرد.

    فرمان با زاویه 34 درجه نسب به بدنه قرار می‌گیرد و ظاهری خمیده به موتورسیکلت می‌دهد. ارتفاع زین از سطح زمین 65 سانتی‌متر است که ممکن است افراد قد بلند را قدری به زحمت بیندازد. پیشرانه 1,247 سی‌سی حجم دارد و ضریب تراکم آن به 11.5 می‌رسد که مقدار نسبتا زیادی است. این پیشرانه قوی قادر است 119 اسب‌بخار نیرو و حدود 118 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که هم برای حرکت در خیابان مناسب است و هعم برای حرکت در جاده کفایت می‌کند.

    کلاچ لغزنده نیروی موتور را بسیار خوب به چرخ عقب منتقل می‌کند و باعث می‌شود موتورسیکلت هنگام کاهش سرعت و عبور از میسرهای پر پیچ و خم هندلینگی عالی و نرم داشته باشد و چرخ عقب نیز بکسواد نکند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو