فونیکسریمکسبهتام

نصف خودروهای تسهیلاتی فروش رفت

عصر خودرو- طرح فروش تسهیلاتی خودرو در حالی وارد چهارمین روز خود شد که به گفته نمایندگی‌های خودروسازان، استقبال عمومی از این طرح، خوب بوده و چند هزار محصول به فروش رفته است.

نصف خودروهای تسهیلاتی فروش رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آخرین آمار، تا غروب دیروز نزدیک به 60 هزار نفر در طرح فروش تسهیلاتی، پیش ثبت‌نام به عمل آورده‌اند که 80 درصد آنها (معادل 48 هزار نفر) با واریز مبلغ پش پرداخت به حساب خودروسازان، عملا خودرو پیش خرید کرده‌اند. ازآنجاکه ظاهرا دولت سهمیه‌ای 100 هزار دستگاهی برای فروش تسهیلاتی خودرو در نظر گرفته، تا دیروز تقریبا نصف ظرفیت موجود فروش رفته است. آن‌طور که خبر می‌رسد، رکورد فروش همچنان در دست پژو 405 و پراید و تیبا است، به نحوی که مشتریان بیشترین استقبال را از این خودروها (به‌دلیل قیمت پایین‌تر) به عمل آورده‌اند. هر چند پیش‌تر شایع شده بود که امکان انصراف از پیش خرید خودروها وجود ندارد، اما به گفته خودروسازان، مشتریان می‌توانند تا زمانی که اسناد فروش شان در اختیار بانک مرکزی قرار نگرفته و تسهیلات 25 میلیون تومانی به آنها تعلق نگرفته باشد، انصراف داده و پول خود را پس بگیرند.


    خودروسازان تاکید می‌کنند که در این صورت ظرف 48 ساعت پول واریزی به عنوان مبلغ پیش پرداخت، به مشتریان عودت داده خواهد شد. نکته دیگر در مورد فروش تسهیلاتی این است که خودروسازان وعده تحویل محصولات پیش فروش شده را ظرف یک روز تا یک ماه داده‌اند. البته این بازه زمانی از وقتی حساب می‌شود که مراحل اداری مانند دریافت چک‌های اصل و فرع، ارسال مدارک فروش به بانک مرکزی و واریز تسهیلات 25 میلیون تومانی به حساب شرکت‌های خودروساز، انجام شود. البته به نظر می‌رسد برخی خودروها مانند تندر-90 که تیراژ کمی دارند، از این قاعده کلی مستثنی بوده و تحویل آنها بیش از یک ماه طول بکشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو