فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو(۱۱۴)

چرا زمان بازپرداخت وام خودرو ۴ سال شد؟

ادامه وام ۲۵ میلیونی، چک به جای سفته و چند نکته دیگر

عصر خودرو- محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره جزییات وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو توضیح داد.

چرا زمان بازپرداخت وام خودرو ۴ سال شد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، به فاصله دو روز بعد از اجرای تخصیص وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو، محمدرضانجفی منش درباره نکات ابهام آمیز اجرای این طرح به مواردی اشاره کرد که مورد پرسش بسیاری از شهروندان است.

    نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در برنامه تلویزیونی روزآمد که هر صبح از شبکه پنج سیما پخش می شود در واکنش به این پرسش که آیا فکر می کردید استقبال از وام 25 میلیون تومانی خودرو صورت گیرد، به این شکل توضیح داد:« واقعیت قضیه این است که ما احتمالش را می دادیم و قبلا هم گفته بودم. علیرغم نظر برخی که دوست داشتند در جهت منافع خارجی ها صنعت خودرو به زمین بخورد و گرفتار شود خوشبختانه دولتمردان ما متوجه عمق قضیه شدند و دست به کار شدند و آن نسخه ای که توافق کرده بودیم را بخش اولش را انجام دادند.» 

    او همچنین درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که یکباره مدت زمان بازپرداخت وام خودرو از 7 سال به 4 سال رسید، گفت:«بانک ها که طرف خودروسازان بودند گفتند ما 4 سال 4 سال از شما قبول می کنیم. یعنی 4 سال اول را پرداخت کنید بعد بیایید مابقی را پرداخت کنید. برای خودروسازی که نیاز به پول داشت تا چک هایی که از مردم می گیرد و 2 درصد هم روی آن می گذارد و از بانک می گیرد این موضوع قابل توجه است. بنابراین نمی توانست هفت سال باشد. اگر بانک 7 سال را قبول کند تا درجا خرید دین کند آمادگی آن موجود است.» 

    نجفی منش ادامه داد:«اگر بانک ها قبول کنند 7 سال خرید دین کنند از نظر خودرسازان آمادگی وجود دارد.»

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در پاسخ به پرسشی پیرامون میزان سود برای وام 25 میلیونی خودرو نیز به این شکل توضیح داد:« سود 16 درصد در سال است. اینکه بازپرداخت به 4 سال رسیده مفید است چرا که وقتی 4 سال شود سودی که مصرف کنندگان پرداخت کنند حجمش کمتر است. معادل 4 سال سود پرداخت می کنند.»

    نجفی منش در بخش دیگری از گفته های خود دلیل اینکه فقط متقاضیان می توانند از چک برای دریافت وام استفاده کنند را مطرح کرد:« ما قانون چک داریم ولی قاتون سفته نداریم. اگر کسی مبلغ چک را پرداخت نکند یا عقب بیفتد برای آن قانون قوی وجود دارد که تا 7 سال طرف نمی تواند حساب را باز کند. ممکن است برخی بخواهند بیایند و از این طرح سو استفاده کنند که به این منظور چک محکم تر است.»

    او افزود:« اکثر مردم دست چک دارند و اگر نداشته باشند می توانند از دوستی، آشنایی یا کسی بگیرند. باید ضمانتی برای بازپرداخت پول وجود داشته باشد.» 

    بر اساس گفته های نجفی منش قانون گذار اعلام کرده تا 80 درصد وام می دهند و بر این اساس یعنی باید حداقل 20 درصد پول نزد متقاضی برای دریافت وم وجود داشته باشد.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در واکنش به اینکه عده ای می گویند چگونه است که شهروندان راضی به خرید خودرویی حدودا 20 میلیون تومانی به قیمت 40 میلیون تومان شده اند، گفت:« این موضوع از آن چیزهای غلطی است که می گویند. اگر در بازار بروید پولی بگیرید متاسفانه سود های 40 تا 50 درصد وجود دارد. اگر کسی می خواهد این سود را ندهد بیاید نقد بخرد. هیچ مانعی برای خرید نقد وجود ندارد. متاسفانه نرخ سود سپرده بانکی در کشور ما بالاست.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط