فونیکسریمکسبهتام

هشت درصد از صنایع ساوه در حوزه قطعه سازی خودرو فعالیت دارند

عصر خودرو- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوه گفت: هشت درصد از مجموع صنایع فعال این شهرستان در حوزه صنعت قطعه سازی خودرو فعالیت می کنند.

هشت درصد از صنایع ساوه در حوزه قطعه سازی خودرو فعالیت دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس خلیلی روز سه شنبه  افزود: ساوه یکی از قطب های تامین کننده قطعات خطوط تولید شرکت های خودرو ساز داخلی مطرح است
    وی دامه داد: هم اینک حدود 45 مجموعه صنعتی قطعه سازی خودرو در محدوده شهرستان ساوه در مدار تولید قرار دارند که با افزایش میزان تولید خودرو در کشور، چشم انداز روشنی برای توسعه این واحدها پیش بینی می شود.
    خلیلی اضافه کرد: رکود اقتصادی سال های گذشته و نبود سرمایه در گردش به عنوان مهمترین عامل کاهش ارزش افزوده صنایع قطعه سازی خودرو در ساوه است که با بسته خروج از رکود دولت انتطار افزایش شاخص های اقتصادی در این بخش پررنگ تر می شود.
    رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه بیان کرد: هم اینک حدود سه هزار نیروی کار در صنایع قطعه سازی خودروی ساوه اشتغال به کار دارند که با توجه به ظرفیت های موجود، برخورداری از دانش نوین تولید و از همه مهمتر نزدیکی به خودروسازان بزرگ کشور، افزایش تعداد اشتغال در این حوزه دور از دسترس نیست.
    خلیلی اضافه کرد: شهرستان ساوه به دلیل مزیت های خاص اقتصادی، فاصله اندک با بازارهای مصرف مرکز و غرب کشور و بهره گیری از ظرفیت های بزرگترین شهرک صنعتی کشور ( شهرک صنعتی کاوه) با اقبال مناسبی از سوی سرمایه گذران مواجه شده است.
    وی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل عارضه یابی واحدهای صنعتی کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش بینی می شود در صورت جمع بندی های لازم و رفع موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال، بسترهای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.
    خلیلی گفت: 15 درصد از صنایع داری حیات اقتصادی ساوه در حوزه محصولات شیمیایی، 15 درصد در حوزه برق و الکترونیک،15 درصد صنایع فلزی، هشت درصد صنایع غذایی و مابقی در سایر تولیدات فعالیت دارند.
    شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب های شاخص اقتصادی کشور، بیش از 540 واحد فعال صنعتی با حدود 37 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط