فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۵۶)

فولکس پرداخت خسارت ۱۰۰۰ دلاری به مشتریان متضرر را تایید کرد

عصر خودرو: شرکت فولکس واگن تایید کرد که به مالکان خودروهای دیزلی این شرکت که از استانداردهای آلایندگی تبعیت نکرده اند کارتهای اعتباری به مبلغ ۱۰۰۰ دلار خواهد داد که البته نیمی از این مبلغ فقط در فروشگاهها و نمایندگی های فولکس و آئودی قابل خرج شدن است.

فولکس پرداخت خسارت ۱۰۰۰ دلاری به مشتریان متضرر را تایید کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، این خودروساز آلمانی اعلام کرد مالکان حدود 500 هزار دستگاه فولکس واگن و آئودی که موتورهای دو لیتری دیزلی TDI دارند میتوانند برای دریافت ویزا کارت 500 دلاری و کارت 500 دلاری قابل خرج در نمایندگیهای این شرکت و همچنین سه سال سرویس کمکهای جاده ای رایگان درخواست دهند.
    این برنامه احتمالا برای فولکس واگن حدود 500 میلیون دلار آب خواهد خورد که نیمی از آن احتمالا بر دوش نمایندگی های فولکس است.
    فولکس واگن همچنین اعلام کرد که به مذاکره با مقامات محیط زیست آمریکا وکالیفورنیا درباره جبران این رسوایی از جمله پس گرفتن بعضی از خودروهای معیوب از مشتریان ادامه خواهد داد.
    فولکس واگن گفته است از سال 2009 حدود 482 هزار خودرو چهار سیلندر دیزلی با نرم افزار تقلب در تست های آلایندگی اکسید نیتروژن فروخته شده اند.
    پیشتر منابع آگاه مبلغ خسارت پرداختی از سوی فولکس واگن به مالکان خودروهای "متقلب" را 1250 دلار اعلام کرده بودند.
    این برنامه موسوم به "برنامه حسن نیت TDI" برای آرام کردن مشتریان عصبانی یا مایوس شده از این شرکت است.
    فولکس واگن هنوز به طور کامل جزئیات برنامه فراخوان خودروهای معیوب خود را که احتمالا پس از قرارگیری مجدد تحت تست کنترل آلایندگی آن دچار کاهش عملکرد موتور یا افزایش مصرف خواهند شد اعلام نکرده است.
    این برنامه پرداخت خسارت محدود به خودروهای دیزلی چهار سیلندر است که این رسوایی از آنها شروع شد و مشخص نیست که آیا فولکس خودروهای V6 را که در حال حاضر از سوی سازمان حفظ محیط زیست آمریکا تحت تحقیق هستند به آنها اضافه خواهد کرد یا خیر. اما فولکس واگن اعلام کرده که موتورهای V6 از نرم افزار تقلب در تست های آلایندگی استفاده نکرده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم