فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۷۰)

بازپرداخت ۷ ساله وام ۲۵ میلیونی مشروط شد

تحویل‌ها «فوری» است

عصر خودرو- قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه بانک مرکزی بیشتر از ۴ سال برای خرید دین، تنزیل نمی‌کند، گفت:چنانچه خودروساز اعتبار مشتری راکافی بداند، می‌تواند بازپرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی را تا ۷ سال افزایش دهد.

بازپرداخت ۷ ساله وام ۲۵ میلیونی مشروط شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، مجتبی خسروتاج در نشست خبری تبیین طرح خرید کالای ایرانی با اشاره به کاهش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو از 7 سال به 4 سال اظهار داشت: از ابتدا هم قرار نبوده دوره بازپرداخت 7 سال باشد بلکه مدت زمان اعلامی تا 7 سال از سوی دولت عنوان شده بود، بنابراین از ابتدا هم قرار نبود بازپرداخت‌ها به صورت 7 ساله باشد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر دلایل کاهش مدت زمان بازپرداخت توضیح داد: هدف ما این بود که فرصت رقابت به خودروسازان داده شود و البته کار فروش و بازاریابی برای فروش خودرو به عهده خودروسازان است و اینکه فروشندگان و خودروسازان چطور می خواهند با مشتریان خود برخورد کنند، بسته به نظر خود خودروسازان دارند.

    وی تصریح کرد: خودروسازان می توانند براساس توانایی بازپرداخت مشتریان نسبت به افزایش مدت بازپرداخت از 4 سال تا 7 سال داشته باشند و بنابراین اگر اعتبار مشتری کافی باشد، خودروساز می تواند قرارداد بازپرداخت را تا 7 ساله تنظیم کند، این در شرایطی است که منابع لازم برای فاصله بازپرداخت 4 تا 7 ساله باید از سوی خودروسازان تامین شود و بانک مرکزی تنها تا 4 سال را خرید دین تنزیل می کند.

    خسروتاج خاطرنشان کرد: بانک مرکزی قوانینی دارد که بر مبنای این قوانین، چک را حداکثر تا 4 سال تنزیل می کند، بنابراین خودروساز براساس فرصت و شانسی که برای فروش کالاهای خود با این طرح دولت پیش رویش قرار داده است، می تواند براساس نوع مشتری تصمیم بگیرد.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه تحویل خودروها فوری خواهد بود و فروش مدت دار در دستور کار قرار ندارد، تصریح کرد: خودروساز متناسب با تولید و ظرفیت خود، خودروها را تحویل می دهد و حتما حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از انعقاد قرارداد خودرو تحویل خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط