فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران

خروج اورژانسی ۱۰۰ هزار تاکسی و آژانس فرسوده پایتخت

عصر خودرو- استاندار تهران با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار تاکسی و خودروهایی که در آژانس‌ها فعال هستند و عمر مفید آنها به پایان رسیده است، گفت: باید به صورت اورژانسی این خودروها از رده خارج شوند و این مسئله نیز به معاون اول رئیس جمهور منعکس شده است که امیدواریم هرچه زودتر این خودروها از رده خارج شوند.

خروج اورژانسی ۱۰۰ هزار تاکسی و آژانس فرسوده پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید حسین هاشمی با اشاره به آنکه در سال 93 وضعیت هوای شهر تهران به شرایط اضطرار نرسید گفت: امسال نیز تاکنون به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که نیازمند گرفتن تصمیمات اضطراری باشیم که عمده دلیل این موضوع را می‌توانیم عرضه بنزین استاندارد یورو4 عنوان کنیم. استان تهران اولین استانی بود که توزیع بنزین استاندارد را در کشور آغاز کرد که این امر موجب بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر تهران شد.

    وی افزود: سه کار عمده دیگر باید برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران انجام شود که یکی از مهمترین این کارها از رده خارج کردن 100 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و خودروهایی که در آژانس‌ها فعال هستند خواهد بود. مطمئنا با از رده خارج شدن این 100 هزار دستگاه خودرو درصد قابل توجهی از آلودگی هوای شهر تهران بهبود خواهد یافت.

    استاندار تهران موتورسیکلت‌های آلاینده را یکی دیگر از معضلات شهر تهران معرفی کرد و افزود: هر موتورسیکلت برابر شش خودرو آلایندگی ایجاد می‌کند که در این موضوع نیز سیاست‌های موثری در پیش گرفته شده است و شهرداری تهران نیز اقدامات موثری را آغاز کرده است.

    وی تاکید کرد:‌در جلسه اخیر شورای هماهنگی شهرهای کشور مقرر شد طرح زوج و فرد همچنان ادامه پیدا کند ولی در اجرای این طرح تنها خودروهایی می‌توانند وارد این محدوده شوند که برگه معاینه فنی را اخذ کرده باشند که این سیاست‌های کلی توسط وزارت کشور اطلاع رسانی شده است. بی تردید همه دستگاه‌ها و نهادها تلاش می‌کنند در کاهش آلودگی هوای شهر تهران اقدامات موثری را انجام دهند.

    وی ادامه داد: البته بیش از همه این اقدامات و اتخاذ سیاست‌های کلی اقدامات پیشگیرانه مردم می‌تواند موثر باشد. در حقیقت مردم باید کمک کنند از ترددهای تک سرنشین و غیر ضروری در شهر خودداری کنند تا از این طریق نیز بتوان وضعیت هوای شهر تهران را بهبود داد.

    هاشمی که در مصاحبه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، گسترش خطوط مترو در شهر تهران را یکی از سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید معرفی کرد و افزود: امیدواریم با گسترش خطوط مترو و قطارهای حومه‌ای که در حال پیگیری است مردم بتوانند از اطراف تهران وارد این شهر شوند و در ایستگاهی تقاطعی بتوانند از مترو شهر تهران استفاده کنند تا از این طریق تردد کمتری در سطح شهر داشته باشند. به این ترتیب آلودگی هوا می‌تواند تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند. همه به دنبال این هستیم که شاهد روزهای سالم بیشتری در شهر تهران باشیم که بی تردید این امر موجب تضمین سلامتی شهروندان خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو