فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۵۴)

یک مشکل پیش‌بینی نشده درباره وام خودرو

عصر خودرو- بر اساس اعلام بانک مرکزی، خریداران خودرو باید چک و سفته به عنوان تضمین دریافت وام به خودروسازان ارائه کنند.

یک مشکل پیش‌بینی نشده درباره وام خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، آن‌طور که بانک مرکزی اعلام کرده است، فروش اقساطی خودرو می‌تواند تا سقف بازپرداخت 7 سال عملیاتی شود. در واقع یک خریدار می‌تواند برای بازپرداخت وام خودرو 84 ماه اقساط پرداخت کند.

    بر اساس اعلام بانک مرکزی، خریداران خودرو باید چک و سفته به عنوان تضمین دریافت وام به خودروسازان ارائه کنند. در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است که اقساط در قبال ارائه اسناد تجاری به صورت چک و سفته ارائه خواهد شد. اکنون هزینه خرید هر یک میلیون تومان سفته، 3000 تومان است و در واقع هر متقاضی خرید خودرو باید 75 هزار تومان برای خرید سفته هزینه کند.

    اما مشکل اصلی این نیست، بلکه مشکل زمانی بروز می‌کند که خریدار بخواهد به ازای هر قسط خود یک برگ چک به خودروساز تحویل دهد. گرچه بر اساس اعلام مدیران بانک مرکزی، این امکان وجود دارد که خریداران به صورت چندماهه چک تحویل دهند اما حتی اگر این روند را به طور معمول سه‌ماهه در نظر بگیریم، دریافت‌کننده وام 25 میلیون تومانی برای بازپرداخت هفت‌ساله آن باید 28 فقره چک به خودروساز تحویل دهد.

    این در حالی است که هم‌اکنون دسته‌چک 10 برگی در بانک‌ها صادر می‌شود و صدور دسته‌چک‌های 25 برگی و 50 برگی در بانک‌ها با محدودیت‌های جدی مواجه است. از سوی دیگر بانک‌ها رسیدن هر برگ چک به شعبه را ملاکی برای صدور دسته‌چک جدید قرار می‌دهند و به این ترتیب کسی که چک‌های ضمانت خرید خودرو به روش جدید را ارائه می‌دهد، تا مدت زیادی باید قید دریافت دسته‌چک جدید را بزند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایرانبازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید."> اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو