فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۵۳)

کرمان موتور و مدیران خودرو در فهرست تسهیلات خودرو قرار دارند

عصر خودرو- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه خودروسازان می‌توانند در توافق با مشتری دوره بازپرداخت تسهیلات را تا ۷ سال تعیین کنند، گفت: اما بانک‌ها (بانک مرکزی) اسناد خرید خودروسازان بابت فروش خودرو را تا مدت ۴ سال خرید دین می‌کنند.

کرمان موتور و مدیران خودرو در فهرست تسهیلات خودرو قرار دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید علی اصغر میر محمد صادقی درخصوص دوره بازپرداخت تسهیلات خرید خودرو، اظهارداشت: خودروسازان می‌توانند در توافق با مشتری دوره بازپرداخت تسهیلات را تا 7 سال تعیین کنند و بابت آن اسناد بگیرند اما بانک‌ها (بانک مرکزی) تا مدت چهار سال این اسناد را از خودروسازان خرید دین می‌کنند.

    وی افزود: بنابراین خودروساز می‌تواند بین 4 تا 7 سال خودرو را بفروشد.

    * بانک مرکزی دخالتی در تهیه کالاها و شرکت‌های مشمول این طرح نداشت

    مدیرکل اعتبارت بانک مرکزی در واکنش به این نکته برخی شرکت‌ها نسبت به فهرست تهیه شده اعتراض داشتند، گفت: این فهرست هم در بخش خودرو و هم کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و بانک مرکزی دخالتی در تهیه و تایید آن نداشته است.

    وی ادامه داد: فهرست مدل خودروها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و این وزارتخانه فهرست‌ خودروها را به نمایندگی‌های ابلاغ خواهد کرد.

    * کرمان موتور و مدیران خودرو در فهرست تسهیلات خودرو قرار دارند

    مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌‌های خودروسازی کرمان‌موتور و مدیران خودرو (تولید کننده خودروهای چینی) در فهرست قرار دارند اظهارداشت: بله؛ محصولات این دو شرکت هم در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

    * حجم تزریق منابع بانک مرکزی فعلا قابل پیش‌‌بینی نیست/ تخصیص اعتبار متناسب با استقبال مردم

    میر محمد صادقی در پاسخ به این سوال که حجم منابعی که بانک مرکزی در این طرح تزریق خواهد کرد، چقدر است، گفت: فعلا قابل پیش‌بینی نیست زیرا باید اول طرح اجرا شود و ببینیم چقدر استقبال می‌شود و بعد از آن می‌توان اعلام کرد که حجم اعتباری که بانک مرکزی به این طرح اختصاص داده، چقدر است.

    * شارژ کارت اعتباری براساس خالص حقوق دریافتی

    وی درخصوص تسهیلات کارت اعتباری، تاکید کرد: میزان شارژ کارت اعتباری متناسب با خالص حقوق دریافتی و توان بازپرداخت تسهیلات فرد مشخص می‌شود و اگر توان بازپرداخت وام 10 میلیونی در دوره 18 ماهه را نداشت مبلغ کارت اعتباری وی کمتر خواهد بود.

    * بخشنامه اوراق 60 میلیونی مسکن هفته گذشته ابلاغ شد

    مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی درخصوص بخشنامه اوراق 60 میلیونی مسکن، گفت: بخشنامه این اوراق هفته گذشته به بانک مسکن ابلاغ شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو