فونیکسریمکسبهتام

تغییر رادیکال در طراحی نسل آینده ب‌ام‌و سری ۳

عصر خودرو- پروژه ای جالب توجه به تیم طراحی ب‌ام‌و محول شده که در آن سری ۳ آینده نه تنها باید خودرویی بسیار لوکس و پر از فناوری های مختلف باشد بلکه باید تجربه نهایی و برتر از رانندگی با خودرو را ارائه کند.

تغییر رادیکال در طراحی نسل آینده ب‌ام‌و سری ۳
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰
  • تغییر رادیکال در طراحی نسل آینده ب‌ام‌و سری 3
  • تغییر رادیکال در طراحی نسل آینده ب‌ام‌و سری 3

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، به نظر می رسد نسل آینده ب‌ام‌و سری 3 از طراحی ظاهری رادیکال‌تر و زرق و برق دارتر نسبت به گذشته بهره می برد. به همراه مدل جدید اکس3، سری 3 جدید که با کد جی20 شناخته می شود نیز از زبان طراحی جدید و پلتفرمی جدید سود خواهد برد.

تقریبا یک چهارم خودروهای ب‌ام‌و که به فروش می رسند - 24 درصد - به خانواده سری 3 تعلق دارند و از این رو جایی برای هیچ گونه اشتباه و شکست در زمینه معرفی نسل جدید این مدل باقی نمی ماند. برای حصول اطمینان از این که چنین اتفاقی رخ نمی دهد، مدل 2018 ب‌ام‌و سری 3 با توجه به ریزترین جزئیات باید مهندسی شود.

طراحی جدید

به گفته نشریه اتوبیلد آلمان، سری 7 جدید چشمان روسای ب‌ام‌و را به سوی خودرویی فوق العاده با کیفیت رانندگی برتر باز کرد اما به آن میزان که باید جدید به نظر نمی رسید. از این رو، نسل آینده سری 3 باید به وضوح نسبت به مدل های پیشین متمایز باشد. این مساله نه تنها در طراحی داخلی بلکه در طراحی خارجی نیز باید ملموس باشد.

پروژه ای جالب توجه به تیم طراحی ب‌ام‌و محول شده که در آن سری 3 آینده نه تنها باید خودرویی بسیار لوکس و پر از فناوری های مختلف باشد بلکه باید تجربه نهایی و برتر از رانندگی با خودرو را ارائه کند. رندرهای ارائه شده از سوی اتوبیلد طراحی پیشرفته با سطوحی تراش خورده‌تر از نسل فعلی و ظاهری لوکس‌تر از ب‌ام‌و سری 3 را نشان می دهند. استفاده از کروم انتخابی جالب توجه بوده زیرا هم نشان دهنده طراحی اسپرت و هم طراحی رده بالا است.

معماری ماژولار

ب‌ام‌و سری 3 جدید بر اساس پلتفرم CLAR شکل خواهد گرفت. معماری ماژولار انعطاف پذیری بیشتر، قابلیت چند ماده، سختی ارتقا یافته و وزن کمتر را به ارمغان می آورد. پلتفرم CLAR با چهار مفهوم رانندگی مختلف قابل استفاده است که شامل بنزین/دیزل، هیبرید، الکتریک BEV و سلول سوختی FCEV می شوند. برای زیر کنترل درآوردن این پیچیدگی، ب‌ام‌و یک قطعه مرکزی جدید به نام ماژول حافظه تخت که بین محورها قرار می گیرد را توسعه داده است. این رویکردی محسوب می شود که توسط آئودی، مرسدس بنز و پورشه نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، ب‌ام‌و به کارگیری فناوری روشنایی نوآورانه مقیاس پذیر که در مدل های برتر با لیزر و چراغ های اُلد همراهی می شود، سیستم های کنترل ثبات بیشتر، سیستم فرمان فعال انتگرال، میله های ضد رول فعال، محور عقب پیشرفته و نسل جدیدی از ترمزها را برای سری های 3 و 4 برنامه ریزی کرده است.

دیجیتالی ساختن

ب‌ام‌و سری 3 کد جی20 دیجیتالی ساختن هرچه بیشتر را هدف گذاری کرده است. ابزارها، نمایشگر هدآپ و نمایشگر مرکزی در یک مجموعه ترکیب می شوند و در مکانی با ارگونومی بالا در داخل کابین خودرو قرار می گیرد و اولویت های از پیش تعریف شده و اطلاعات در آن به نمایش در می آید. امکان لمس، بزرگنمایی و پاک کردن دستورات تعامل با این سیستم را امکان پذیر کرده و همچنین ژست های حرکتی و کنترل دید نیز می توانند بخشی از آن باشند. سیستم کنترل صدا نیز می تواند دسته آی‌درایو را بازنشته کند.

سیستم های کمک رانندگی

سیستم های کمک رانندگی در نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 کد جی20 پالایش شده و گسترش می یابند. دستیار کنترل ترافیک امکان تنظیم سرعت، تغییر خط به صورت اتوماتیک با توجه به دستور یا اجازه صادر شده از سوی راننده را فراهم می کند. با استفاده از دستگاه تعبیه شده در خارج از خودرو سری 3 بعدی همانند سری 7 جدید به صورت اتوماتیک توانایی پارک خودرو را دارد.

بیشتر سیستم ها از طریق ارتباط بی سیم (OTA) قابلیت به روز رسانی دارند و می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را در فضای ابری ذخیره کنند.

بدون تردید، ب‌ام‌و وارد دوران جدیدی از خودروسازی شده و اگر نیمی از شایعات منتشر شده نیز درست باشند به نظر می رسد آینده برای باواریایی ها و مشتریانشان درخشان است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو