فونیکسریمکسبهتام

٧٨ میلیون لیتر صرفه جویی مصرف بنزین باجایگزینی CNG در استان زنجان

عصر خودرو- مصرف نزدیک به ٧٨ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) در هفت ماهه امسال موجب صرفه جویی همین مقدار بنزین در استان زنجان شده است.

٧٨ میلیون لیتر صرفه جویی مصرف بنزین باجایگزینی CNG در استان زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شانا، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان  گفت: در ٢١٦ روز امسال ٧٧ میلیون و ٦۰۰ هزار مترمکعب سی ان جی مصرف و جایگزین بنزین شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، سه درصد کاهش داشت.

    علی اصغر عباسی مصرف این سوخت پاک را در هفت ماهه پارسال، ٨۰ میلیون و ٤٥۰ هزار مترمکعب اعلام کرد.

    وی همچنین درباره مصرف بنزین استان زنجان در هفت ماهه امسال گفت: در این بازه زمانی ١٩٣ میلیون و ٢۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شد که در قیاس با مدت مشابه پارسال، رشد سه درصدی داشته است.

    به گفته عباسی بنزین مصرفی هفت ماهه پارسال ١٨٦ میلیون و ٨۰۰ هزار لیتر بوده است.

    مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان نفت سفید توزیعی در ٢١٦ روز امسال را ٣١ میلیون و ٢۰۰ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده به دلیل توسعه فعالیتهای گازرسانی و افزایش ضریب نفوذگازطبیعی در مناطق شهری و روستایی این استان، نسبت به پارسال (٣٦ میلیون و٤۰۰ هزار لیتر) کاهشی بوده است.

    وی مصرف نفت کوره را نیز کاهشی خواند و گفت: مصرف این فرآورده نفتی نیز با توجه به گازرسانی به صنایع عمده استان و تغییر سوخت آنها از مایع به گاز، در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٤٦ درصد کاهش داشته است.

    به گفته عباسی مصرف نفت کوره استان زنجان در هفت ماه امسال ١٢ میلیون و یکصد هزار لیتر و در مدت مشابه پارسال نیز ٢٢ میلیون و ٧۰۰ هزار لیتر بوده است.
    مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان، همچنین مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی را نیز کاهشی خواند و گفت: در هفت ماهه پارسال مصرف این فرآورده نفتی ٢٣۰ میلیون و ٥۰۰ هزار لیتر بود در حالی که مصرف آن امسال با دو درصد کاهش کاهش به ٢٢٥ میلیون و ٨۰۰ هزار لیتر رسید.

    وی درباره مصرف گاز مایع (ال پی جی) نیز گفت: مصرف این فرآورده نیز در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده است.

    عباسی گفت: در ٢١٦ روز امسال ١١ میلیون و ٤١٧ هزار تن ال پی جی در استان زنجان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال( ١٢ میلیون و ٣۰٦ هزار تن) هفت درصد کاهش داشته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو