فونیکسریمکسبهتام

«هایما S۷»یک سروگردن بالاتر از رقیبان

عصر خودرو- ایران‌خودرو برای ارتقای سهم خود در بازار خودروهای شاسی‌بلند، تولید هایما ۷‌S را در سایت خراسان آغاز و زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش آن را فراهم کرده است.

«هایما S۷»یک سروگردن بالاتر از رقیبان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، این محصول بعد از سوزوکی گرند ویتارا دومین نماینده ایران‌خودرو و نشانه دیگری از حضور این گروه صنعتی در بازار شاسی‌بلندها به شمار می‌رود.نخستین سری هایما 7‌S در ایران‌خودرو خراسان به تولید رسیده و به زودی وارد کارزار رقابت با حریفان می‌شود. قیمت این خودرو از سوی معاونت بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام شده تا مشتریان با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب و خرید آن تصمیم بگیرند. هایما 7‌S در 2 مدل گیربکس‌دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت تعیین شده برای مدل گیربکس دستی آن 71میلیون و900 هزار تومان و برای مدل دنده اتوماتیک 78میلیون و 900هزار تومان است. نگاهی به مشخصات این خودرو که پیش فروش آن به زودی آغاز می‌شود، برتری‌های خاص آن نسبت به سایر رقبا در بازار ایران را نمایان می‌کند.


    بهره‌گیری از طراحی مزدا
    شرکت هایما که در سال 1992م تاسیس شده، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و هایما 7‌S که روی پلتفرم مزدا 7CX- بنا شده، حاصل این همکاری است. در طراحی ظاهری این خودرو می‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان‌انگیز ایجاد کرده‌اند. رگه‌هایی از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرو دیده می‌شود. درون کابین خودروی 7‌S با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و عناصر مدرن شکل‌گرفته و کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان است. علم ارگونومی (ارتباط منطقی اجزا با هم) نیز در جای جای کابین قابل لمس است. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی‌لایت‌های‌شان در ترکیب با حجم‌پردازی گلگیرها، هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، یک برآمدگی می‌بینیم که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانه خودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های Bو C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها، دارای 2 بخش چند ضلعی در کناره‌هاست که چراغ‌های مه‌شکن را میزبانی می‌کنند.


    نیم‌نگاهی به طراحی اروپایی
    هایما 7‌S در نمای کناری هم خوش‌تراش است. ترکیب حجم‌های روی رکاب، درهای جانبی و ستون‌ها، در مجموع تداعی‌کننده ترکیب عناصر 2 سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است. در واقع در نمای کناری هم باید به طراحان این خودرو نمره قبولی داد، زیرا نمای کناری هرگز خسته‌کننده و تکراری نیست، اما نمای عقب کمی متفاوت است. در این قسمت، سبک شکل دهی‌بدنه بیشتر با سبک خودروسازان اروپایی تناسب دارد. به‌ویژه در فرم‌دهی به چراغ‌های عقب می‌توان تاثیرات سبک آلمانی را دید که البته زیبا هم از کار درآمده است. در پایین سپر عقب نیز 2 خروجی اگزوز 4 ضلعی تعبیه شده که چاشنی اسپرتی را به نمای عقب اضافه می‌کند. در کل طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و در عین حال این هیجان بعد از مدتی فروکش نمی‌کند و خسته‌کننده نخواهد شد.


    سیستم صوتی تصویری
    در بالاترین نقطه، یک نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار دارد که اطلاعات مختلف را برای سرنشینان به نمایش می‌گذارد. تصاویر دوربین دیدعقب و پخش DVD به‌وسیله سیستم صوتی نیز در همین نمایشگر قابل مشاهده است. سیستم صوتی خودرو شش بلندگو دارد که می‌توانند به خوبی کابین را پوشش دهند. کابین 7‌S به 4 ایربگ راننده، سرنشین و جانبی مجهز است. آینه‌های جانبی در این خودرو برقی و مجهز به گرمکن هستند. در ضمن این آینه‌ها به دلیل وسعت دیدی که در اختیار راننده قرار می‌دهند، امکان جا به جایی و پارک کردن خودرو در فضاهای کوچک را مهیا می‌کنند.


    سیستم‌های برقی و آپشن‌ها
    آینه وسط در این خودرو می‌تواند هنگام دنده عقب رفتن، فاصله خودرو با مانع را برای سرنشینان به نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید میزان باد لاستیک‌ها را به کمک سامانه TPMS در همین آینه ببینید. از جمله امکاناتی که 7‌S را نسبت به دیگر رقیبان متمایز می‌کند، سیستم رهیاب ماهواره‌ای است؛ چراکه بسیاری از خودروهای گران‌قیمت بازار نیز فاقد این سیستم هستند اما در خودرو 7‌S و چند محصول دیگر ایران‌خودرو می‌توانید از این امکان با جدیدترین نقشه‌ها و مسیرها استفاده کنید. هایما 7‌S مجهز به فرمان برقی است که باعث می‌شود، دقت در سرعت‌های مختلف به صورت اتوماتیک تنظیم شود. این مهم، ایمنی حرکت به‌ویژه در سرعت‌های بالا را افزایش می‌دهد. صندلی راننده نیز به صورت برقی در 8 جهت مختلف قابل تنظیم است. برای سرنشینان جلو، سیستم گرمکن صندلی را در نظر گرفته و سرنشینان جلو و به‌ویژه راننده می‌توانند بهترین حالت ارگونومی را نسبت به زاویه دید برای خودشان ایجاد کنند. سان‌روف برقی، چراغ‌های LED، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید یا KeyLess و دکمه استارت( در مدل اتوماتیک)، شیشه‌شوی عقب، کروز کنترل(در مدل اتوماتیک)، ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ که مجهز به ترمز ضد قفل ABS+EBD هستند، سامانه کمک ترمز BAS، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم پایداری ESP از دیگر امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند. 7‌S برای سرنشینان جلو سیستم گرمکن صندلی را نیز در نظر گرفته است. فهرست بلند بالای تجهیزات رفاهی و ایمنی، این خودرو را در رده شاسی‌بلندهای لوکس قرار می‌دهد و بعضی از امکانات رفاهی و ایمنی آن را باید در خودروهای گران‌قیمت جست و جو کرد؛ در واقع می‌توان گفت 7‌S بالاترین آپشن‌ها را در مقایسه با رقبای خود دارد.


    قوای محرکه
    هایما 7‌S با موتور 4سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها عرضه می‌شود. این موتور 4سیلندر دارای 16 سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور 6 هزار در دقیقه، قدرتی معادل 148 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار آزمون‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد، در دور 4500‌ گشتاوری معادل 180 نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد. این خودرو با 2 گیربکس 5 سرعته دستی و 5 سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شود. مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی است و مدل مجهز به گیربکس دستی از رینگ‌های 16 اینچی بهره می‌برد. ظرفیت مخزن سوخت این خودرو 61 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی 8/1 و مدل اتوماتیک 8/8 لیتر در 100 کیلومتر است. این ویژگی، هایما 7‌S را در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار داده و استهلاک پایین، از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.


    اعتماد فنی
    این خودرو دیفرانسیل جلو با طول 4498 و عرض 1830 میلی‌متر، خودروی مناسبی برای خانواده‌ها است. هایما 7‌S در کارخانه ایران‌خودرو خراسان، یعنی جایی تولید می‌شود که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته کشور، سوزوکی گرند ویتارا تولید شده است. در نتیجه قابل پیش‌بینی است که این خودرو با کیفیت بالا مونتاژ خواهد شد. همچنین بزرگترین شبکه خدمات پس از فروش کشور متعلق به ایران‌خودرو نیز پشتیبان این خودرو و خریداران خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط