فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

اجرای ۵خط اتوبوسرانی فرامنطقه ای در پایتخت

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای خطوط اتوبوسرانی در تهران در قالب سیستم حمل و نقل یکپارچه و مبتنی بر طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران انجام می شود.

اجرای ۵خط اتوبوسرانی فرامنطقه ای در پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مترو، اولویت نخست مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی است و پس از آن، به ترتیب سامانه اتوبوس های تندرو (بی ‌آر ‌تی)، مسیرهای فرا منطقه ای به عنوان خطوط پر سرعت، مسیرهای منطقه ای و محلی به عنوان خطوط تغذیه کننده و تاکسی ها در اولویت قرار دارند، ضمن این‌ که توسعه خطوط دوچرخه سواری و مسیرهای پیاده روی نیز از اهمیت ویژه ای بر خورداراند.

    وی با اعلام این که اشتباه بزرگی که از دیرباز در اذهان عمومی نقش بسته، این است که معابر شهری تنها باید در اختیار خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها قرار داشته و در خدمت سواره‌ها باشند، تأکید کرد: این باور از ریشه و سرچشمه غلط است، چرا که ما اعتقاد داریم شهر برای همه شهروندان اعم از سواره‌ و پیاده است و در این میان، پیاده ها از اولویت برخورداراند و در بین سواره ها نیز آنها که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، در ارجحیت قرار دارند.

    طول خطوط اتوبوسرانی فرامنطقه ای 54 کیلومتر است

    معاون شهردار تهران اجرای خطوط اتوبوسرانی فرا منطقه ای را بر اساس طرح جامع و بر مبنای مصوبات شورای ترافیک شهر تهران دانست و اظهار کرد: در این راستا، احداث 5 خط فرا منطقه ای به طول 54 کیلومتر، شامل خط یک از میدان جمهوری اسلامی تا میدان شهید کلاهدوز، ‌خط 2 از میدان هفت تیر تا میدان صادقیه، خط 3 از میدان آرژانتین تا میدان امام خمینی، خط 4 در مسیر خیابان های شهید بهشتی و شهید مطهری و خط 5 از میدان راه‌ آهن تا شهرک والفجر را در دستور کار  داریم.

    مهندس تشکری هاشمی در توضیح برخی اظهارات مبنی بر این که احداث خط فرا منطقه ای میدان هفت تیر تا میدان صادقیه، بلوار کشاورز را دستخوش تغییراتی خواهد کرد، تصریح کرد: به هیچ عنوان تغییری در این معبر و فضای سبز آن ایجاد نمی‌شود و بر حفظ این مسیر زیبا که به حافظه تاریخی شهر تهران و به خاطره جمعی شهروندان تهرانی تبدیل شده، تأکید داریم.

    وی در تشریح ویژگی های فیزیکی خطوط فرا منطقه ای و آثاری که ممکن است این خطوط در محورهایی که قرار است به اجرا در آیند، بر جای بگذارند، گفت: خطوط فرا منطقه ای، بدون جدا کننده و گاردریل و بدون محدودیت تفکیک فیزیکی و سایر محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی به چشم می خورد، اجرا می شوند و در بخش هایی از مسیر، اتوبوس ها در کنار سایر خودروهای عبوری رفت و آمد می کنند.

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که اگر می‌گوییم شهروندان از وسیله نقلیه شخصی خود پیاده شده و سوار وسایل نقلیه عمومی شوند و محدودیت هایی برای تردد خودروهای سواری وضع و اعمال می کنیم، باید مقدمات اجرای این سیاست را نیز فراهم نماییم، اظهار کرد: می بایست به نوعی عمل کنیم که مردم کمترین آسیب را از رهگذار سیاست های ما ببینند و به موازات آن، بیشترین منفعت را از این رهگذر کسب نمایند.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که اجرای خطوط فرا منطقه ای در راستای سیاست ترغیب و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تجربیات جهانی نشان داده، در صورتی که حمل و نقل عمومی جذاب، روان و کارآمد، در دسترس شهروندان باشد، در آن صورت می‌توان انتظار داشت مردم، کمتر از خودروی سواری خود استفاده کرده و به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بروند.

    وی با تأکید بر این که آلودگی خودروهای کاربراتوری حدود 40 گرم در هر کیلومتر پیمایش است، در صورتی که آلودگی خودروهای انژکتوری، تنها 2 تا 3 گرم در هر کیلومتر پیمایش است، اضافه کرد: در حال حاضر، حدود 100 دستگاه تاکسی هیبریدی با استاندارد یورو 5 وارد ناوگان تاکسیرانی شده که در تلاشیم تا پایان سال، این تعداد را به 1000 دستگاه برسانیم.

    ال آر تی گزینه مناسبی برای معابری است که مسافر کمتری دارند

    معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص اختصاص وام 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو که قرار است از شنبه 16 آبان آغاز شود، این مصوبه را مشوق خوبی برای ایجاد تحول جدی در نوسازی خودروهای فرسوده دانست و اظهار کرد: در اختصاص این وام، اولویت باید با دارندگان تاکسی‌ های فرسوده ای باشد که در ناوگان حمل و نقل عمومی کار می‌کنند و بیشترین پیمایش را در سطح شهر دارند و در نتیجه بیشترین آلودگی را نیز در هوای شهر تولید می‌کنند.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که به آینده ناوگان تاکسیرانی از طریق نوسازی تاکسی های فرسوده خوشبین هستم و امیدوارم با تدابیر مدیریت شهری و حمایت های دولت محترم، ناوگان فرسوده تاکسیرانی مورد نوسازی قرار بگیرد، تصریح کرد: به این منظور، بانک ها از طریق اختصاص اعتبار به نوسازی و گواهی اسقاط، می توانند نقش شایسته ای را ایفاء کنند، ضمن این که در این میان، اهمیت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در تسهیل و تسریع این مهم را نیز نباید از نظر دور داشت.

    وی در پایان با تأکید بر این که مطالعات احداث قطار سبک شهری موسوم به ال آر تی به عنوان یکی از مُدهای حمل و نقل عمومی را آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: مُدهای حمل و نقلی باید بر اساس حجم مسافر در معابر شهری طراحی شوند و برای معابری که حجم مسافر کمتری دارند، سیستم ال آر تی گزینه مناسبی است که مطالعات اجرایی آن شروع شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو