فونیکسریمکسبهتام

مزدا هم ایربگ های "تاکاتا" را کنار گذاشت

عصر خودرو: در پی جریمه شدن شرکت تاکاتا سازنده ایربگ خودرو و رد محصولات این شرکت از سوی هوندا، خودروسازی مزدا نیز اعلام کرد که دیگر از ایربگ های تاکاتا در خودروهای خود استفاده نخواهد کرد.

مزدا هم ایربگ های "تاکاتا" را کنار گذاشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، مزدا اعلام کرد پس از ممنوعیت ایربگ های تاکاتا از سوی سازمانهای قانونگذار آمریکایی، این شرکت از ایربگهای تاکاتا که حاوی نیترات آمونیوم هستند استفاده نمی کند.

    آکیرا ماروموتو نایب رئیس اجرایی مزدا در جمع خبرنگاران گفت: ما از ایربگ های تاکاتا که حاوی نیترات آمونیوم هستند در خودروهای خود استفاده نخواهیم کرد.

    مزدا چهارمین خودروساز بزرگ ژاپن به لحاظ میزان فروش است.

    هوندا دیگر خودروساز ژاپنی که ایربگ های تاکاتا را کنار گذاشته اصلی ترین مشتری محصولات این شرکت است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی استفاده میکند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    تاکاتا از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده و در صورتیکه نتواند فهرستی از تعهدات را انجام دهد 130 میلیون دلار دیگر جریمه خواهد شد.

    در پی این اتفاقات سهام تاکاتا در بازار بورس توکیو 25 درصد کاهش یافت.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا شرکت تاکاتا را به دلیل قصور در فراخوان محصولات معیوب خود جریمه کرده است.

    تاکاتا اذعان کرد که از این نقص آگاه بوده ولی نتوانسته یک فراخوان به موقع اعلام کند که در واقع این کار نقض قوانین فدرال آمریکا است.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا همچنین شرکت تاکاتا را به ارائه اطلاعات گلچین، ناقص یا غیردقیق مربوط به سال 2009 متهم کرد.

    هنوز دلیل نقص فنی کیسه های هوای این شرکت که عامل مرگ دستکم هفت تن و زخمی شدن حدود 100 نفر فقط در آمریکا شناخته شده مشخص نشده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط