فونیکسریمکسبهتام

ایده خودرو اپل از سال ۲۰۰۸ شروع شد

عصر خودرو- موسس شرکت نِست (Nest)، تونی فادِل، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ از عزم استیو جابز برای ساخت اولین خودرو این شرکت در سال ۲۰۰۸ که همه آن را با نام اپل کار (Apple Car) می‌شناسیم، خبر داد.

ایده خودرو اپل از سال ۲۰۰۸ شروع شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از برترینها، موسس شرکت نِست (Nest)، تونی فادِل، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ از عزم استیو جابز برای ساخت اولین خودرو این شرکت در سال 2008 که همه آن را با نام اپل کار (Apple Car) می‌شناسیم، خبر داد.

    استیو جابز در سال 2008 به فکر ساخت Apple Car بوده است

    این مدیر خوش‌فکر که به عنوان مشاور استیو جابز فعالیت می‌کرد مدعی است که استیو جابز فقید هفت سال پیش طی همان پیاده‌روی‌های معروفش با وی ایده ساخت خودرو اپل را در میان گذاشته است. به این ترتیب این سوال پیش می‌آید که خودرویی که استیو جابز آرزوی ساخت آن را داشته از چه صندلی‌هایی استفاده می کرده و چه نوع سوختی برای آن در نظر گرفته می‌شد و چه سیستم هوشمندی کمک حال راننده بود.

    متاسفانه صحبت‌ این دو مرد در مورد ساخت خودرو از این فراتر نرفت و پاسخی برای سوال‌های مطرح شده وجود ندارد. مشخص است که جابز در نهایت از این ایده صرف نظر کرده و با جملات معروف خود که اگر فرصت داشتم حتماً این کار را انجام می‌دادم یا اینکه خیلی‌ خوب می‌شد اگر می‌توانستم، این ایده را رها کرده است.

    در این بین شایعات زیادی نیز وجود دارد که از عزم تیم کوک، مرد شماره یک اپل، برای ساخت اپل کار حکایت دارد، بر اساس این شایعات خودرو اپل از سوخت الکتریکی استفاده می‌کند و بدون نیاز به راننده قادر به حرکت در خیابان است. گفته می‌شود که این خودرو هوشمند تا اواخر دهه جاری میلادی از جانب اپل روانه بازار خواهد شد،

    اگر از طرفداران اخبار خودرو باشید حتماً‌ در جریان هستید که فناوری باتری‌های الکتریکی خودرو در چند سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است و با این حساب می‌توان گفت اگر آن زمان استیو جابز برای ساخت خودرو اقدام می‌کرد ممکن بود با شکست روبرو شود، اما با شرایط موجود آینده درخشانی پیش روی خودروهای الکتریکی وجود دارد.

    در حال حاضر خودروهای الکتریکی معمولِ بازار قادر هستند حدود 160 کیلومتر مسافت را طی کنند در حالیکه خودرو جدید تسلا مدل 3 و Chevy Bolt قادر هستند بیشتر از 300 کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو