فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۶۵»

"دُبی و پکن" آلوده‌ترین هوا برای گردشگران جهان

عصر خودرو- محققان براساس نتایج یک تحقیقات مقایسه ای به گردشگران درباره خطر جانی ناشی از آلودگی هوا در مقصدهای گردشگری همانند دبی و پکن هشدار دادند. همچنین شهرهای واقع در اروپا مانند پاریس، ونیز و مادرید با شاخص کیفیت هوا زیر ۴۶ دارای هوای خوب هستند.

"دُبی و پکن" آلوده‌ترین هوا برای گردشگران جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محققان براساس نتایج یک تحقیقات مقایسه ای به گردشگران درباره خطر جانی ناشی از آلودگی هوا در مقصدهای گردشگری همانند دبی و پکن هشدار دادند. این هشدارها می‌تواند مانعی جدی برای رشد مقصدهای تازه جان گرفته همانند ایران باشد.

    طبق تحقیقاتی که در مجله نیچر منتشر شد، محققان به گردشگرانی که قصد سفر به مقصدهایی در منطقه خاورمیانه و آسیا دارند بشدت هشدار داده و یادآور شده‌اند که در صورت تمایل به سفر به مقصدی چون دبی در امارات و پکن در چین، بیش از دیگر مقصدها محتاط بوده و مراقب تاثیر آلودگی هوا باشند.

    در این گزارش به ویژه تاکید شده است که کیفیت هوای دُبی در جدول شاخص جهانی کیفیت هوا رقم 222 است که به عنوان یکی از ناسالم‌ترین هوا وبشدت خطرناک برای سلامتی ذکر شده است. پکن نیز با رقم 328 به عنوان منطقه بشدت خطرناک برای مسافران و نیز برای محیط زیست اعلام شده است. درجدول AQI کیفیت هوای تهران نیز در تاریخ چهارم نوامبر 2015 رقم 230 ثبت و با توضیح بسیار خطرناک اعلام شده است.

    به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، در یک بررسی مقایسه‌ای میان 28 شهر از 19 کشور جهان از جمله آلمان، هند، تایلند و آمریکا طبق شاخص‌های کیفیت هوا وضعیت و رتبه هر یک را در شرایط کنونی طبقه بندی کرده و براساس میزان وشدت آلودگی هوا یادآور شده است که در برخی مقصدهای گردشگری آلودگی هوا به قدری است که می‌تواند اثر منفی بر سلامت جسمی و روانی گردشگران بگذارد. بنابراین مسافران باید قبل از اقدام به سفر به دقت میزان آلودگی و سطح AQI را در هرمقصد مورد توجه قرار دهند.

    همچنین به مسافران و گردشگران توصیه شده‌است که با مراجعه به جدول جهانی کیفیت هوا World Air Quality Index در صورتیکه ناگزیرند به کشورهایی بروند و یا مقصدهایی را انتخاب کرده‌اند که در جدول شاخص کیفیت هوا رقمی بیش از 151 دارند، از هرگونه فعالیت شدید بدنی، ورزش‌ها و برنامه‌های تفریحی همراه با تحرکات زیاد، به ویژه در مکان‌های عمومی و پرجمعیت خودداری کنند زیرا فعالیت شدید بدنی در چنین مکان‌هایی با آلودگی بالا می‌تواند سبب بروز مشکلات جسمی جدی در آنها شود.

    طبق همین جدول کسانی که برای سفر به آمریکای جنوبی و مرکزی همانند شهرهای لیما در پرو و مکزیکوسیتی در مکزیک برنامه ریزی می‌کنند باید توجه کنند که شاخص کیفیت هوا در این مناطق نیز در جدول جهانی یاد شده به ترتیب 86 و 91 است.

    طبق گزارش مجله نیچر بیشتر شهرهای واقع در اروپا مانند پاریس، ونیز و مادرید با شاخص کیفیت هوا زیر 46 دارای هوای خوب هستند که آلودگی هوا کم و کم خطر و یا کاملاً بی‌خطر هستند. در مقابل آمستردام با شاخص کیفیت هوا در حدود 66 و لندن با رقم 77 هر دو از نظر آلودگی هوا در شرایط متوسط اعلام شده‌اند.

    بانکوک با ثبت رقم 18 در جدول AQI سپس واشنگتن دی سی با رقم 24 و سن فرانسیسکو و مادرید همه با رقم 25 پایین ترین میزان آلودگی را داشته‌اند. این تحقیقات نشان داده است که هیچ ارتباط منطقی میان دمای کنونی هوا در یک شهر ونسبت آلودگی هوا وجود ندارد.

    گزارش مجله نیچر همچنین یاداور شده است که طبق تحقیقات انجام شده، سالانه بیش از سه میلیون نفر در سراسر جهان تنها بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند. بنابراین به کسانی که برای گذراندن تعطیلات و برنامه ریزی سفر نگران مسائل مرتبط با کیفیت هوا و آثار ناشی از آن برسلامت خود هستند، توصیه کرده است به گزارش‌های مقایسه‌ای مربوط به کیفیت هوا که در فرودگاه‌ها، پارکینگ‌ها و هتل‌ها و دیگرمراکز تردد گردشگران قرار داده شده، توجه کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو