فونیکسریمکسبهتام

۱۲۰ دستگاه خودرو سنگین برای مقابله با سیل احتمالی وارد استان ایلام شد

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۲۰ دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین برای مقابله با سیل احتمالی آخر هفته جاری از استان های دیگر وارد این استان شده است.

۱۲۰ دستگاه خودرو سنگین برای مقابله با سیل احتمالی وارد استان ایلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شاپور پولادی  اظهار کرد: این ماشین ها شامل گریدر، لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی است و توسط سازمان شهرداری ها، مدیریت بحران و بنیاد مسکن وارد استان شده است.
    وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از این ماشین ها تهیه شده و توزیع منطقه ای نیز صورت گرفته است، ادامه داد: این تعداد ماشین از صبح روز پنجشنبه در نقاط تعیین شده مستقر خواهند شد تا در صورت وقوع سیل احتمالی، برای انجام عملیات امداد و نجات بکار گرفته شوند.
    معاون عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: سازمان هواشناسی برای بعد از ظهر پنجشنبه و صبح جمعه بارش حدود 40 تا 50 میلیمتر باران را پیش بینی کرده است که در صورت بارش این میزان باران در مدت زمان کمتر از 2 ساعت احتمال وقوع سیل وجود دارد.
    پولادی افزود: اما در صورتی که این بارش ها در مدت زمانی طولانی در حدود 10 تا 15 ساعت انجام شود، مشکل خاصی ایجاد نشده و احتمال خطر بروز سیل وجود ندارد.
    وی تاکید کرد: بازدیدهای فنی از مسیل های آسیب دیده و در معرض خطر ناشی از سیل پنجشنبه هفته گذشته انجام شده و مسیرهای پرخطر از جمله خیابان سمندری شمالی تا زمان انجام عملیات بازسازی و ترمیم فنی، مسدود شده است.
    پولادی در خصوص تخلیه ساکنان منازل در معرض خطر، گفت: منازلی که در سیل هفته گذشته دچار آبگرفتگی و تخریب شده اند در سیل های بعدی نیز در معرض خطر هستند اما خوشبختانه این افراد هم اکنون در منزل اقوام و خویشان خود سکونت دارند و خطری متوجه آنها نیست.
    وی اظهار کرد: اما از ساکنان مناطقی مانند پیچ آشوری، مجاورت مسیل هانیوان، منطقه بانبرز، مرکز شهر و بلوار اصناف نیز درخواست می شود در مواقع خطر بروز سیل در مناطق امن تر از جمله اردوگاه های اسکان اضطراری و منازل اقوام خود سکونت داشته باشند.
    بارندگی شدید و بی سابقه هفته گذشته در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
    بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 334 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران مکان مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
    سیلاب ایلام همچنین چهار کشته برجا گذاشت.
    بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
    مسئولان ارشد ایلام، حجم و مقدار خسارت به بخش های مختلف عمومی و زیرساخت های شهری و روستایی استان را 10 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو