فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل اردبیل:

عمر ناوگان مینی‌بوس در اردبیل ۲۲ سال است

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل گفت: میانگین عمر ناوگان مینی‌بوس در این استان ۲۲.۹۱ سال است.

عمر ناوگان مینی‌بوس در اردبیل ۲۲ سال است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به  نقل از مهر، علی رحمتی  با بیان اینکه در ناوگان حمل مسافر استان 598 اتوبوس، 376 مینی بوس و 586 سواری فعالیت دارند، تصریح کرد: میانگین عمر اتوبوس 10.56 سال، مینی بوس 22.91 سال و سواری 9.87 سال است.

    وی با بیان اینکه حمل و نقل مسئولیتی در خصوص نوسازی ناوگان ندارد، متذکر شد: این مسئولیت به مدیریت سوخت و شرکت نفت واگذار شده و حمل و نقل صرفا برای دریافت تسهیلات معرفی می کند.

    به گفته مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان هر چند تسهیلات قابل توجه با نرخ شش درصد برای نوسازی پیش بینی شده اما به دلیل بالا بودن مبلغ نوسازی چندان مورد استقبال نیست و به ویژه از سوی رانندگان مینی بوس استقبال نمی شود.

    رحمتی رقم تسهیلات نوسازی مینی بوس را تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان و تاکید کرد: این مبلغ 70 درصد قیمت مینی بوس است و با این وجود چون بالا است استقبال نمی شود و چند مورد معرفی کردیم که متقاضی بعد از بررسی شرایط انصراف داد.

    وی با بیان اینکه بریا نوسازی سایر خودروها نیز تسهیلاتی پیش بینی شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در اتوبوس تا سقف چهار میلیارد ریال، در تویوتا، هیوندا و کیا تا سقف 950 میلیون ریال، در ون تا سقف 800 میلیون ریال، در سواری تا سقف 450 میلیون ریال تسهیلات پیش بینی شده است.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان نرخ تسهیلات نوسازی را شش درصد و نرخ تسهیلات توسعه را 10 الی 12 درصد اعلام و تاکید کرد: اینکه راننده با افزایش کرایه نسبت به تامین هزینه اقدام کند نه از سوی مشتری و نه خود رانندگان پذیرفته نیست.

    رحمتی تاکید دارد که متعادل سازی قیمت خودرو می تواند یکی از راهکارهای مطلوب نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده و مورد استقبال قرار گیرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو