فونیکسریمکسبهتام

آیا مدیریت ترافیک تهران به حال خود رها شده؟

کلاچ - ترمز تهرانی ها در روز بارانی و پرترافیک

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مورد ترافیک سنگین دیشب و امروز صبح که موجب قفل شدن پایتخت شد توضیحاتی ارائه کرد و گفت که پلیس تنها ده درصد در روان سازی ترافیک می تواند موثر باشد نه بیشتر.

کلاچ - ترمز تهرانی ها در روز بارانی و پرترافیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرانلاین،  صبح امروز تهرانی ها به احتمال زیاد دیرتر به محل کار خود رسیدند. اوضاع ترافیک در تهران به شکلی بود که جزییات آن در نقشه آنلاین ترافیک نشان از قفل شدن مسیر ها و بزرگراه های اصلی را دارد. همچنین اوضاع ترافیک در ساعات ابتدایی روز بین ساعت 7 و نیم تا ده صبح بیش از سایر زمان ها بود.

    به طوریکه جنوب به شمال و شمال به جنوب اتوبان امام علی (ع) که در روزهای دیگر ترافیک روانی را شاهد بود، امروز شاهد ترافیک سنگینی بود.

    همچنین شرق به غرب و غرب به شرق اتوبان همت و بخش های مرکزی شهر نیز ترافیک سنگینی را به خود دید. با هر بارندگی، تهران قفل می شود. ترافیک سنگین در بزرگراه ها و خیابان های اصلی شهر که به دلایل مختلف ایجاد می شود، تا ساعت ها ادامه پیدا می کند و گریزی از آن نیست. این ترافیک های سنگین غالبا خساراتی هم مثل تصادفات مکرر و زنجیره ای ایجاد می کند.

    کمبود وسایل نقلیه عمومی و زیاد بودن خودروها هم به بارندگی و آب گرفتگی معابر کمک می کند تا ترافیک های سنگین طولانی شهروندان را کلافه کند.

    شب گذشته که بارندگی شروع شد، ترافیک کلانشهر تهران هم آغاز شد و این ترافیک با ادامه بارندگی ها به امروز صبح هم کشیده شد.

     

    سرتیب تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در این باره می گوید: مثل همیشه که دلایل ارضی و سماوی باعث ترافیک می شود، این بار هم این اتفاق افتاد وآب گرفتگی، لغزندگی، بی احتیاطی راننده ها و بی توجهی به قوانین و مقررات موجب ایجاد ترافیک سنگین در شب گذشته و امروز صبح شد.

    در همین رابطه سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران هم می گوید که در حال حاضر، شاهد حجم سنگین ترافیک در مسیر غرب به شرق آزادراه تهران - کرج، جاده قدیم کرج، بزرگراه های حکیم، همت و مسیر جنوب به شمال بزرگراه نواب هستیم.

    از پلیس معجزه نخواهید

    کسانی که شب گذشته در ترافیک سنگین تهران گرفتار شدند می گویند که این وضعیت تا نیمه های شب ادامه پیدا کرد. امروز صبح هم تهرانی ها یکی دو ساعتی بیشتر در ترافیک ماندند. در این شرایط، انتظارها از پلیس و شهرداری بیشتر می شود.
    سرتیپ تیمور حسینی در این باره به خبرآنلاین می گوید: آب گرفتی معابر دست ما نیست، حجم گسترده خودرویی هم که در تهران تردد می کنند هم دست ما نیست. روان سازی به طور گسترده توسط پلیس تا آن جا که امکانش هست انجام می شود و هر کجا که فکر می کنیم مسیر مسدود شده را پوشش می دهیم.

    سرهنگ عابدی هم از استقرار برنامه ریزی شده ماموران پلیس راهور در معابر بزرگراهی پایتخت خبر می دهد و می گوید: این اقدام منجر به برقراری نظم ترافیکی و همچنین تسهیل تردد صبحگاهی شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران شده است.
    اتفاقی که به عقیده در ترافیک مانده ها، ثمر چندانی ندارد.

    این را رییس پلیس راهور تهران هم قبول دارد و می گوید: بخشی از این ترافیک مربوط به آب گرفتگی هاست که شهرداری می بایست ان را مرتفع کند و نمی توان آن همه انتظارها را از پلیس داشت.

    او ادامه می دهد: نمی توان از پلیس انتظار معجزه داشت و علاوه بر مدیریت شهری توسط شهرداری، خود مردم هم می بایست رعایت کنند. تردد بین خطوط، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تغییر مسیرهای زیاد و ناگهانی موجب بالا بردن حجم ترافیک و البته ایجاد تصادفات شدید در هنگام بارندگی و لغزندگی معابر می شود که حجم بزرگی از ترافیک مربوط به همین هاست. علاوه بر این تمایل زیاد مردم به استفاده از لوازم نقلیه شخصی هم مزید بر علت است. این داستان تکراری است و تنها ده درصد روان سازی را می شود به عهده پلیس گذاشت.

    جانشین پلیس راهور پایتخت هم با اشاره به اینکه بیشترین حجم ترافیکی شهر مربوط به ساعات اولیه صبح و منتهی به غروب است به شهروندان توصیه می کند که در ساعات اوج ترافیک از وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو، تاکسی و اتوبوس برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

    اگر سهم پلیس از روان سازی ترافیک در ایام بارانی سال تنها ده درصد باشد و شهرداری هم تنها وظیفه ی رفع آب گرفتگی معابر را داشته باشد و آن طور که ادعا می کند این کار را به نحو احسن هر بار انجام می دهد، باید این سوال را پرسید که چرا با هر بارندگی، تهران به بدترین شکل قفل می شود و جای خالی مدیریت شهری بیش از همیشه به چشم می آید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو