فونیکسریمکسبهتام

نگرانی نیسان از نفوذ بیشتر دولت فرانسه در رنو

عصر خودرو- یکی از مدیران نیسان موتور اظهار کرد این شرکت ژاپنی که درصدد تحکیم شراکت با رنو است، نسبت به نفوذ رو به رشد دولت فرانسه در شریکش نگران است.

نگرانی نیسان از نفوذ بیشتر دولت فرانسه در رنو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هیروتو سایکاوا، مدیر رقابت نیسان اظهار کرد که دولت فرانسه از نظر حاکمیتی، نفوذ بیشتری در رنو دارد که این مسئله مهمی بوده و از نظر نیسان، مایه نگرانی است.

    نیسان پیشنهادهایی را برای خرید سهم بیشتر در رنو مطرح کرده که در بحبوحه بالا گرفتن جنگ قدرت میان کارلوس قصن، مدیرعامل نیسان-رنو و دولت فرانسه، ممکن است کنترل رنو بر این شرکت را کمتر کند.

    رنو 43.4 درصد سهم در نیسان دارد که مربوط به کمک مالی سال 1999 است. این سهم کنترل موثر رنو بر این شرکت ژاپنی را فراهم کرده است در حالیکه نیسان 15 درصد سهم بدون حق رای در رنو دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، از سال 1999 که رنو با کسب سهم قابل توجه در نیسان، این شرکت را از افتادن در ورشکستگی نجات داد، نیسان رشد بیشتری از رنو داشته و با دو سوم از مجموع فروش خودرو، سهم بیشتری از سود را به خود اختصاص داده است.

    بر اساس آخرین گزارش مالی که از سوی نیسان منتشر شد، سود این خودروساز در سه ماهه ژوییه تا سپتامبر با فروش بالاتر در چین، آمریکا و اروپا 38 درصد افزایش یافت و باعث شد این خودروساز پیش بینی خود از سود کل سال را افزایش دهد.

    سود نیسان در سه ماهه دوم مالی این شرکت 172.8 میلیارد ین (1.4 میلیارد دلار) گزارش شد که بالاتر از 124.9 میلیارد ین در مدت مشابه سال گذشته بود.

    فروش سه ماهه در رنو-نیسان الاینس که سرمایه گذاری مشترک این شرکت ژاپنی با رنو است، 13 درصد افزایش یافت و به 3.034 تریلیون ین (25.2 میلیارد دلار) رسید.

    نیسان اکنون سود کل سال مالی منتهی به مارس 2016 را 535 میلیارد ین (4.4 میلیارد دلار) پیش بینی می‌کند که حدود 17 درصد بیشتر از سال پیش خواهد بود و از رقم 485 میلیارد ین پیش بینی اولیه این خودروساز بالاتر است.

    این خودروساز ژاپنی اخیرا پیشرفتهایش در طراحی خودروهای خودران را به نمایش گذاشته است. این شرکت با فروش جهانی 200 هزار خودروی برقی لیف، در عرصه خودروهای برقی در جهان پیشتاز است، فناوری خودران هنوز در مراحل آزمایشی است و در فروش خودروهای نیسان تاثیری نداشته اما برای بالا بردن وجهه نیسان موثر بوده است.

    سدان آلتیما و شاسی بلند روگ در آمریکای شمالی و مدلهای ایکس تریل و قشقایی در اروپا از جمله مدلهای پرفروش نیسان در ماههای اخیر بوده اند.

    طبق گزارش آسوشیتدپرس، نیسان انتظار دارد برای سال مالی جاری 5 میلیون و 500 هزار خودرو فروش داشته باشد که 3.4 درصد بالاتر از سال گذشته خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم