فونیکسریمکسبهتام

حکایت معادله چندمجهولی تاکسی‌ها در روزهای بارانی!

عصر خودرو- باز باران این نعمت الهی، مهمان شهرتهران شد و شهر بهم ریخت! باز باران در تهران بارید و همان داستان تکراری کمبود تاکسی، شلوغی اتوبوس‌ها، افزایش خودروهای شخصی و سرانجام ترافیک چند صد کیلومتری در معابر اصلی تکرار شد.

حکایت معادله چندمجهولی تاکسی‌ها در روزهای بارانی!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  مشخص نیست که چه زمانی داستان تکراری بارش باران و برف در پایتخت و به دنبال آن ایجاد مشکلات بی شمار؛ آن به اتمام می‌رسد. ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺗﺎﮐﺴﯽ و اتوبوسﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺑﺎﺭﺍﻧﯽ ﻭ ﺑﺮﻓﯽ ﻣﻌﺎﺩﻟﻪ ﭼﻨﺪ ﻣ ﻬﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﻫﻨﻮﺯ هم راه حلی برای آن پیدا نشده است.

    شلوغی اتوبوس که موضوع هرروزه است و فرسودگی اتوبوس‌ها و نبود اعتبار بهانه تکراری‌تر مسئولان، اما کمین تاکسی‌های دربستی برای شکار مسافران خسته از باران و شلوغی نیز سوژه تکراری روزهای بارانی است؛ تاکسی‌هایی که می‌توانند در روزهای بارانی مرهمی باشند اما دل برخی رانندگانشان در این روزها یخ می زند و چشمشان به دنبال مسافرانی می‌گردد که حاضرند برای فرار از باران، اسکناس‌های بیشتری خرج کنند.

    بااین حال میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش تعداد خودروهای گشتی و نظارتی خبر می دهد و می گوید: در حال حاضر خودروهای گشتی در مجموعه این سازمان و شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مشغول کار هستند.

    وی درباره تمهیدات نظارتی پیش‌بینی شده در ایام بارش و ایجاد پدیده صف تاکسی‌هایی که به دنبال مسافر دربستی هستند، افزود: تمامی مدیران ارشد سازمان تاکسیرانی اعم از مدیرعامل، معاونان و مدیران دفاتر مناطق، موظف هستند هنگام وقوع بارش، در خیابان‌ها و پایانه‌ها حضور یابند و به صورت سرزده و میدانی بر عملکرد ناوگان تاکسی تهران نظارت کنند.

    وی افزود: با این حال مردم می‌توانند با تماس با سامانه 1888 مراتب شکایت خود را اعلام کنند؛ هرچند که براساس آئین نامه جدید انضباطی، رانندگان بابت این تخلف دو نمره منفی همراه با درج در پرونده خواهند گرفت.

    به گزارش ایسنا، اگرچه پیش‌بینی دو نمره منفی، یک اقدام تنبیهی برای برخورد با رانندگان متخلف است، اما بی شک رفع مشکلات معیشتی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانان و توجه به مطالبات دغدغه های صنفی آنها از جمله بیمه، بازنشستگی، تعویض قطعات فرسوده و ... در این باره موثرتر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط