فونیکسریمکسبهتام

دلایل واردات آمبولانس به کشور از نگاه اعضای کمیسیون صنایع مجلس

عصر خودرو: واردات کالا همیشه هم بد نیست، اما آنجایی می تواند مشکل ساز باشد که کالایی وارد شود که قابلیت تولید با کیفیت آن در کشور فراهم باشد. واردات آمبولانس یکی از آن موارد است، شواهد نشان می دهد وزارت بهداشت درحالی چندی پیش اقدام به واردات ۷۰۰ دستگاه آمبولانس کرده است که توان تولید باکیفیت آن در کشور وجود دارد.

دلایل واردات آمبولانس به کشور از نگاه اعضای کمیسیون صنایع مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در همین ارتباط برای ریشه یابی این اتفاق به سراغ برخی از نمایندگان مجلس رفتیم که نظراتشان را جویا شویم.

    قاضی پور : دلالان اجازه استفاده از آمبولانس‌های داخلی به وزارت بهداشت را نمی‌دهند
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:به دلیل وجود رانت‌های کلان در واردات کارشناسان وزارت بهداشت اجازه استفاده از تولید داخل نخواهند داد.
    نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره واردات آمبولانس گفت:تمام وزارتخانه‌ها به یک بیماری دچار شده‌اند و آن انجام واردات است  چراکه کارشناسانی که در این وزارتخانه‌ها پیگیر واردات هستند از رانت‌هایی کلان استفاده می‌کنند و قطعاً اجازه نخواهند داد که تولید داخل قد علم کند.
    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه  پیگیر اشتغال، سرمایه و تولید ملی هستم،افزود: من پرچم‌دار کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو هستم که مناظره‌ها، بحث‌های تلویزیونی و نطق‌های مجلسی من مؤید این است.

    بیاتیان:  وزارت بهداشت  به دنبال ضربه زدن به تولید داخل نبوده است
    همچنین عضو دیگر هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره واردات آمبولانس به کشور گفت: قطعاً این اقدام وزارت بهداشت  در راستای حفظ حقوق مصرف‌کننده بوده است مصرف‌کننده‌ای که شرایط خاص دارد و قطعاً ضربه زدن به تولید داخل نبوده است.
    سید محمد بیاتیان افزود درباره واردات آمبولانس به کشور گفت: البته برخی نیز معتقدند که تولیدات داخلی نتوانسته است ازلحاظ کیفیت و استانداردهای موردنیاز وزارت بهداشت را تأمین کند که این وزارت خانه اقدام به واردات کرده است، که مسلماً باید درباره آن تحقیق کرد تا حقایق مشخص شود.
    نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورتی‌که  خودروسازی‌های کشور توان خود را برای ارتقاء کیفیت  و استانداردهای لازم برای این نوع خودروها بالا ببرند قطعاً دیگر شاهد واردات نخواهیم بود، چرا حمایت از تولید داخلی بر واردات مقدم تراست.
    وی تأکید کرد:نباید نگاه سیاسی  به واردات آمبولانس داشت و می‌توان با اصلاح تولیدات داخلی  هر زمان که بخواهیم جلوی ضرر را بگیریم.

    دهقانی: دلیل قانع‌کننده برای واردات آمبولانس وجود ندارد
    در همین ارتباط یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: درست است که نمایندگان مجلس همواره به خودروسازهای داخلی خود انتقاد دارند و معتقدند که خودروسازان محصولاتی تولید می‌کنند که با تکنولوژی روز دنیا مطابقت ندارد و تلاش کمتری برای ارتقاء کیفیت خود نمی‌کنند اما این موضوعات دلیل قابل قبولی نیست که سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اقدام به واردات کنند. الله‌وردی دهقانی افزود: یکی از همان سیاست‌هایی است که می‌ترسیم با جداسازی وزارت خانه بازرگانی و صنعت اتفاق بی افتد این است که هر سازمان و دستگاهی اقدام به تصمیماتی کند که به تولید داخل ضربه زند نمونه آن واردات آمبولانس از سوی وزارت بهداشت است که  باوجوداینکه ما توان تولید آمبولانس‌های داخلی را داریم  وزیر بهداشت برای  خودش تصمیم و سیاست‌گذاری جدیدی را اتخاذ کرده است.
    نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که نمایندگان مجلس همواره  به خودروسازهای داخلی خود انتقاد دارند و معتقدند که خودروسازان محصولاتی تولید می‌کنند که با تکنولوژی روز دنیا مطابقت ندارد و تلاش کمتری برای ارتقاء کیفیت خود نمی‌کنند اما این موضوعات  دلیل قابل قبولی نیست که  سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اقدام به واردات کنند.
    وی بابیان اینکه برای پیشرفت صنعت خودرو، باید به فکر مشارکت با شرکت‌های پیشرفته بین‌المللی بود، تصریح :باید شرایط را برای صنعت خودرو کشور به‌گونه‌ای فراهم کنیم که بتواند با تولید خودروهای باکیفیت و با تکنولوژی روز دنیا  نه‌تنها رضایت مصرف‌کنندگان داخلی جلب خواهد شد بلکه می‌توان شاهد تصاحب بازارهای منطقه برای صادرات باشیم.
    دهقانی در پایان نیز با اشاره به اینکه مشکل فعلی صنعت خودروسازی کشور مشکلات مدیریتی و برنامه‌ریزی است تصریح کرد: مدیران عامل تغییر می‌کنند  اما همان تفکرات سنتی بر شرکت‌های خودروساز حاکم است و این خود دلیل بر ارتقاء نیافتن کیفیت برخی خودروها است اما بااین‌وجود چاره کار واردات نیست بلکه تلاش برای ارتقاء کیفی تولیدات داخلی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو