فونیکسریمکسبهتام

پذیرش شروط ایران خودرو توسط پژو دلیل صف خرید خودرو

عصر خودرو- در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بکاب، بسویچ، بنیرو، تکنو صف خرید، تکشا، فاذر، فلامی و رتکو مثبت و بقیه اکثرا متعادل، منفی دنبال شدند.

پذیرش شروط ایران خودرو توسط پژو دلیل صف خرید خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از سنا، اکثر نمادهای گروه خودرویی و قطعه سازان با بازگشایی مناسب و عدم اعمال فشار بالا به دلیل پیشخور شدن منفی های قبل از گزارشات، با افزایش محسوس تقاضا، معاملاتی مثبت و صف خرید اما کم حجم را تجربه کردند که از نبودن فروشنده خاصی حکایت دارد.

    خبر اعلام مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر قبول شروط ایران توسط شرکت پژو فرانسه (تسنیم) مزید بر علت شد و در انتهای دادوستدها به لیدری گروه خودرویی، بازاری مثبت را نظاره گر شدیم. نمادهای خزامیا و ولغدر با رشد حدود 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند و نماد ولغدر با افزایش تقاضای بیشتر صف خرید شد و بقیه هم گروهی ها اکثرا مثبت دنبال شدند. گروه حمل و نقل متعادل تر و حتی نمادهای حتاید و حپترو افت قیمتی را نیز تجربه نمودند.

    در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری منفی های نمادهای وبصادر، ونوین، وکار، ما، وسپه، وبهمن، وتوصا و کوثر نمایان تر بود و بقیه اکثرا معاملات متعادل و منفی را تجربه کردند همچنین بانک تجارت با بانک آینده تفاهم نامه ارتقاء و گسترش سطح همکاری های متقابل را امضا کردند(ایرنا).

    اکثر گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی منفی دنبال شدند اما منفی نمادهای شپدیس، فارس، شنفت و شبندر نمایان تر بود و سبب افت شاخص کل شد نماد شپلی بعد از رشد چند روزه اخیر با معاملات پرحجم متعادل و منفی شد همچنین افزایش سرمایه 75 درصدی پتروشیمی شازند از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز برای احداث مجتمع پتروشیمی جهت تبدیل گاز طبیعی به محصول پلی پروپیلن با ظرفیت سالانه 500 هزار تن پلی پروپیلن و معاملات منفی آنرا نظاره گر بودیم.

    در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بکاب، بسویچ، بنیرو، تکنو صف خرید، تکشا، فاذر، فلامی و رتکو مثبت و بقیه اکثرا متعادل، منفی دنبال شدند. پوشش 34 درصدی رمپنا و کاهش سود عملیاتی سبب ادامه دادوستدهای کم فروغ و منفی رمپنا شد و شرکت ماشین سازی اراک با پوشش خوب 125 درصدی سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 را به پایان رساند. نماد تایرا متعادل، منفی مورد بازگشایی قرار گرفت.

    در بازارهای بین المللی قیمت های فلزات پایه، طلا و نفت متاثر از جو احتیاط و سردرگمی سرمایه گذاران، متعادل منفی(بیشتر تثبیت قیمت ها) دنبال می شوند. نمادهای فسرب، فباهنر، فمردا و وتوکا صف خرید و بقیه اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین سنگ آهنی ها همچنان با اعمال فشار فروش، افت قیمتی را تجربه نمودند.

    نمادهای وساخت، ثاباد و ثرود در گروه ساختمانی با جهش قیمتی صف خرید شدند و بقیه هم گروهی ها اکثرا رشد قیمتی را تجربه کردند. در گروه سیمانی، نماهای سقائن و سشمال صف خرید، سکارون، ساراب، سغرب و سپاهان متعادل و مثبت و بقیه همچنان کم حجم، متعادل، منفی دنبال شدند.

    در گروه کانی های غیر فلزی نماد تازه وارد کتوکا بعد از لمس قیمت های 400 تومان با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه و اکثر هم گروهی ها نیز متعادل، مثبت دنبال شدند که در این بین معاملات منفی نماد کگاز بعد از بازگشایی نمایان بود. گروه قندی اکثرا منفی و گروه های بنیادی محور آی تی و دارویی اکثرا کم حجم، متعادل و مثبت پی گیری شدند. نماد کشت و صنعت چین چین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصمیم گیری در خصوص تقسیم سود نقدی، متوقف شد. در پایان معاملات امروز علیرغم جو مثبت و رشد اکثر نمادها و گروه ها، شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس، وبصادر، کچاد و شپدیس با افت (5.41) واحدی به ارتفاع 62,943 واحدی رسید که در این بین نمادهای پارسان و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها، احتمالا فردا نیز شروعی مثبت را نظاره گر باشیم و هر چه به پایان دادوستدها نزدیکتر شویم با عرضه های بیشتر بازار به سمت متعادل و حتی منفی شدن سوق پیدا کند.

    پ.ن:  این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو