فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۱۵۷»

بنزین تنها عامل آلودگی هوای تهران نیست

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه بنزین یورو چهار در هشت کلانشهر توزیع می شود، گفت: ود: همه علت آلودگی هوای شهر تهران و کلانشهرها به کیفیت بنزین مربوط نمی شود.

بنزین تنها عامل آلودگی هوای تهران نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، نیره پیروزبخت در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: همه علت آلودگی هوای شهر تهران و کلانشهرها به کیفیت بنزین مربوط نمی شود اگرچه بنزین کالای راهبردی است و بهبود کیفیت آن می تواند به کاهش آلودگی شهرها کمک کند.

    وی گفت: رویکرد نوین سازمان ملی استاندارد این است که همه سازمان ها و نهادها در حوزه خدمات رسانی خود نظارت دقیق داشته باشند و سازمان ملی استاندارد هم نظارت عالیه را خواهد داشت.
    پیروزبخت افزود: بنزین وارداتی کنترل می شود و اخیرا از 66 مورد بررسی حدود 3 مورد عدم انطباق داشتیم و خوشبختانه با آزمایشگاه‌هایی که در بندرعباس و خوزستان داریم کنترل بنزین وارداتی به خوبی انجام می شود.
    وی اظهار داشت: برای نظارت بر کیفیت بنزین وارداتی و تولیدی از آزمایشگاه های صنعت نفت و پژوهشگاه نفت استفاده می کنیم و حتی وزارت نفت با آسیب شناسی بنزین تولیدی پالایشگاه شازند مدتی تولید بنزین را تعطیل را و ساختار تولید را اصلاح کرد.
    رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به آغاز فصل سرما گفت: باید سامانه گرمایشی دیگر مانند شوفاژها و کیفیت احتراق سوخت کنترل شود که ما در این زمینه هم تلاش می کنیم چون احتراق ناقص در شوفاژها باعث تشدید آلودگی می شود.
    پیروزبخت اظهار داشت: از این هفته نمونه برداری های جدید برای کنترل کیفیت بنزین انجام می گیرد و تا پایان سال این ادامه خواهد داشت و از همه نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو