فونیکسریمکسبهتام

دریافت مالیات اجباری از بیمه‌گذاران!

عصر خودرو- بیمه شخص ثالث به‌رغم اهمیت بالای آن هنوز فراگیر نیست و براساس آخرین آمارهای اعلامی پژوهشکده بیمه ۳۰ درصد از مشمولان، بیمه شخص ثالت ندارند. اگرچه دولت برای توسعه این بیمه، تمهیداتی از جمله پایین نگاه داشتن نرخ بیمه را تدبیر کرده است ولی این راه‌ها هم نتوانسته افراد را مجبور به پذیرفتن این پوشش بیمه‌ای کند.

دریافت مالیات اجباری از بیمه‌گذاران!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، حق بیمه براساس ضوابط فنی شرکت‌های بیمه تعیین می‌شود. یعنی با محاسبه درصد ریسک و طبقه‌بندی آن نرخ منطقی برای حق بیمه بر اساس تحلیل‌های آماری شدت و تواتر ریسک تعیین می‌شود اما در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث خبری از این محاسبات نیست و دولت بنا بر صلاحدید خود این نرخ را تعیین می‌کند که به اعتقاد تحلیلگران صنعت بیمه در مقابل تعهدات پذیرفته شده بیمه‌ها، مبلغ ناچیزی است.

    به عبارت دیگر دولت همواره با نرخ‌های پایین شخص ثالث به رانندگان یارانه می‌دهد تا آن دسته از رانندگان متخلف و قانون‌گریزان بتوانند از جبران خسارت‌های بیمه‌ها بهره‌مند شوند.

    اما در این بین صنعت بیمه که باید حساب دخل و خرجش جوز ار آب دربیاید ناگزیر است، دست به اقداماتی برای افزایش سود بزند. صنعت بیمه چون ناگزیر به پذیرش حمایت اجباری از دارندگان، رانندگان و سرنشینان خودرو است، برای رهایی از فشار زیان‌های این رشته‌ها اقداماتی را برای به سود رساندن خود انجام می دهد.

    در این روش‌ها برای رشته‌هایی که نرخ‌ آنان در داخل صنعت تعیین می‌شوند، مانند رشته‌های باربری، آتش‌سوزی، مهندسی و ... نرخ‌ها به نحوی تعیین می شوند که زیان حاصل از بیمه شخص ثالث جبران شود.

     به بیان ساده‌تر، از مشتریان و بیمه‌گذاران رشته‌های آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و ... مالیات اجباری از طریق اعمال نرخ‌های بالای بیمه، اخذ و به بیمه‌گزاران رشته اتومبیل یارانه از طریق اعمال نرخ‌های پایین بیمه، پرداخت می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو