فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد مدیریت سوخت:

پول کسانی که خودرو اسقاط کرده اند پس می دهیم

عصر خودرو- صبح امروز تجمعی از مالباختگان شرکت صدرا خودرو در مقابل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در اعتراض به ندادن پول اسقاط خودرو این افراد صورت گرفت. رییس ستاد اعلام کرد پول این اشخاص پرداخت می شود.

پول کسانی که خودرو اسقاط کرده اند پس می دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، تجمع و شعار دادن نزدیک به 300 نفر از مالباختگان شرکت صدرا خودرو در صبح امروز، باعث شد تا جلسه ای بین رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و نماینده این اشخاص صورت گیرد و در آخر ستاد سوخت تقبل کرد پول این افراد را 45 روزه پس بدهد.
    پرونده شرکت صدرا خودرو در زمان حضور رویانیان در ستاد سوخت کشور ورق خورد. حدود 3 هزار نفر از اشخاصی که قصد داشتند خودروی فرسوده خود را با خودرو نو تعویض کنند طبق فراخوان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به شرکت صدرا خودرو که به عنوان مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده معرفی شده بود، خودروهای فرسوده خود را تحویل دادند و این شرکت نیز برای نوسازی تعدادی از این خودروها از بانک وام گرفتند اما پول وام ها به حساب مدیران شرکت ریخته شد و سر مردمی که خودرو داده بودند، بی کلاه ماند.
    پس از مدتی، برخی از این اشخاص که تعدادی از اقساط وام خودروی نگرفته را هم پرداخت کرده بودند، با مراجعه به دادگستری از این شرکت شکایت کردند که در نهایت منجر به بازداشت مدیران صدرا خودرو شد.
    برخی از این اشخاص، امروز در مقابل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تجمع کردند و از مدیران فعلی این ستاد خواستند تکلیف این کلاهبرداری که در زمان مدیران گذشته اتفاق افتاده را روشن کنند.

    سید علی حسینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در این باره گفتگو کرد که در ادامه می خوانید:

    تکلیف طلب مالباختگان چه زمانی روشن می شود؟
    به صورت اولیه اگر این موضوع را نگاه کنیم این اشخاص طلبی از صدرا دارند که باید بروند از طریق دادگاه پیگیر شوند که البته این پرونده نیز باز است. ولی چون مدیرعامل این شرکت زندان است، پرونده این شرکت را در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بردیم و ردیف و اعتبار مشخص شد که پول این اشخاص از اعتبارات ما پرداخت شود و ما هم در نهایت با ضمانتی که از شرکت صدرا خودرو می گیریم اصل و خسارت این پول را از آن مدیران پس می گیریم.

    چقدر این شرکت به مردم بدهی دارد؟
    در آن جلسه مصوب شد کمیته ای به ریاست آقای طیب نیا وزیر محترم اقتصاد تشکیل شود و این کمیته از اعتبارات ستاد که نزد خزانه کل کشور است کل مبلغ بدهی این شرکت به مردم را که کمتر از 18 میلیارد تومان است بپردازد.


    چرا تاکنون این وجوه به مردم پرداخت نشده؟
    این کارها در دست اقدام است ولی مردم تا پولشان را به دست نیاورند، ممکن است اقداماتی از این قبیل انجام شود. امروز هم تجمع کردند و ابتدا شعار دادند و پلاکارد داشتند و بعد 30 نفر به به نمایندگی از آنها به ستاد دعوت کردیم و قول دادیم تا 45 روز آینده به این اشخاص نیز پولشان می رسند.


    چرا از طریق زمینی که صدرا خودرو، بابت پرداخت بدهی هایش در اختیار دادگاه گذاشته، اقدام نکردید؟
    واقعیت این است که طلب مردم را در حال حاضر از بودجه خودمان و از خزانه می دهیم. این شرکت زمین ندارند. اگر داشتند که مدیرعامل آن به زندان نمی افتاد.


    برای سایر شرکتهایی که مشابه این شرکت اقدام به خرید خودروی فرسوده مردم کرده اند و پولی به آنها پرداخت نکرده اند هم مشابه این اقدام انجام می شود؟
    موارد دیگری که در ارتباط با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور باشد وجود ندارد. مواردی البته مانند طلبهای اسقاط خودرو به قیمت یک و نیم میلیون تومان بود که برخی طلبکار بودند و هستند. اخیرا پول 2000 نفر را دادیم ولی هنوز چند هزار نفر هستند که مشکل طلب معوق آنها مستقیما به ستاد مربوط نیست. برخی شرکتها و مراکز خودروهای فرسوده مردم را گرفتند و اسقاط کردند این موارد را نیز در حال شناسایی و تسویه هستیم تا زمانی که ستاد را به وزارت راه منتقل می کنیم، همه موارد شسته و رفته باشد و بدون مشکل این انتقال صورت گیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو