فونیکسریمکسبهتام

وقتی تبلیغات جامه عمل می‎پوشند

خودرو تسلا S در یک حادثه دلخراش جان دو سرنشین خود را نجات داد

عصر خودرو- معمولا خودروسازان علاقمند هستند که با آب و تاب در مورد نتایج موفقیت‌آمیز آزمایش‌های تصادف خودروهای ساخت خود صحبت کنند. اما به نظر می‎رسد این گونه آزمایش‌ها در مقایسه با صدمات ناشی از تصادفات واقعی آن گونه که باید ملموس نباشد.

خودرو تسلا S در یک حادثه دلخراش جان دو سرنشین خود را نجات داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰
  • خودرو تسلا S در یک حادثه دلخراش جان دو سرنشین خود را نجات داد
  •  خودرو تسلا S در یک حادثه دلخراش جان دو سرنشین خود را نجات داد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودو» به نقل از شبکه، اتومبیلی که از سرنشینان خود در یک حادثه محافظت می‎کند می‎تواند تاثیر بسیار بزرگتری از هزاران خط تبلیغات روی آنها (یا شاهدان عینی حادثه) داشته باشد. حال به نظر می‎رسد تصادف یک اتومبیل تسلا مدل S یکی از آن لحظات غرورآفرین و شهرت‌ساز را خلق کرده باشد. بر اساس مطلبی که در مورد یک حادثه تصادف در انجمن Tesla Motors Club ارسال شده بود، اعلام شد که این خودرو در یک حادثه ریزش کوه پیدا شده است، اما توانسته در زمان حادثه جان دو سرنشین خود (یک زن و یک کودک) را نجات دهد.

در این مطلب آماده است که این اتومبیل بر اثر ریزش کوه تا لبه یک پرتگاه کشیده شده بوده و یک درخت بزرگ نیز روی آن سقوط کرده است. اما با وجودی که خود این اتومبیل تسلای مدل S در اثر این حادثه صدمه دیده بود، ظاهرا دو سرنشین آن جان سالم به در برده‎اند. کاپوت جلوی این خودرو مثل یک کاغذ مچاله شده بود، داشبورد جلوی آن تکه تکه شده بود و سپرهای جلویی نیز آسیب دیده بود.

در قسمت پشتی نیز تمام این قسمت بر اثر سقوط درخت به شکل حرف V دچار له شدگی شده بود و شیشه عقب نیز کاملا شکسته بود، اما شیشه جلو خرد نشده بود. جالب اینجاست که با وجود صدمات جدی به جلو و عقب این اتومبیل، عمده سقف آن دست نخورده باقی مانده است. شرکت تسلا همیشه از استقامت اتومبیل‎های خود در برابر تصادفات سخن می‎گفت، اما اکثر مباحث مطرح شده در مورد ایمنی مدل S طی چند هفته گذشته مربوط به سیستم جدید ناوبری خودکار آن بوده است.

در حال حاضر این مدل تنها در آمریکای شمالی موجود است و سیستم ناوبری خودکار این خودرو این امکان را فراهم می‎آورد تا برخی از عملکردهای آن نظیر کنترل خودکار فرمان در ترافیک جاده‎ای به طور مستقل انجام شود.

سیستم ناوبری خودکار از طریق یک به‎روزرسانی نرم‌افزاری برای حدود 60 هزار خودروی سواری سبک مدل S و مدل X مجهز به سخت افزارهای ضروری ارائه شده است. اما تسلا این نسخه اولیه را تنها برای آزمایش بتا در نظر گرفته است و می‎گوید هنوز تا نهایی شدن آن کارهای زیادی را باید روی آن انجام دهد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم