فونیکسریمکسبهتام

از سوی فیات کرایسلر انجام شد

فراخوان جهانی برای ۹۰۰ هزار شاسی بلند

عصر خودرو- فیات کرایسلر اتوموبیل به منظور تعمیر نقص ایربگ و سیستمهای ترمز ضد قفل برای حدود ۹۰۰ هزار شاسی بلند فراخوان جهانی داد.

فراخوان جهانی برای ۹۰۰ هزار شاسی بلند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز اعلام کرد برای 284 هزار و 89 دستگاه جیپ لیبرتی مدل 2003 و جیپ گرند چروکی مدل 2004 در آمریکا به منظور تعویض قطعات مربوط به ایربگ فراخوان می‌دهد.

    این شرکت هفت مورد مصدومیت در ارتباط با این مشکل را تایید کرد.

    فیات کرایسلر اعلام کرد این شاسی بلندها به ایربگهای تاکاتا که عامل هشت کشته و مصدومیتهای متعدد بوده و در مرکز یک فراخوان عظیم قرار دارند، مجهز نبوده اند.

    این خودروساز برای حدود 13 هزار و 411 خودرو در کانادا، 6277 خودرو در مکزیک و 48 هزار و 212 خودرو در سایر مناطق برای تعمیر مشکل مذکور فراخوان خواهد داد.

    فیات کرایسلر همچنین برای 275 هزار و 614 دستگاه داج جورنی مدل 2012 تا 2015 در آمریکا به منظور تعویض بعضی از قطعات سیستمهای ترمز ضد قفل آنها فراخوان می‌دهد.

    طبق اعلام فیات کرایسلر، نفوذ آب ممکن است سیستمهای ترمز ضد قفل و کنترل پایداری الکترونیکی را از کار بیاندازد.

     حدود 78 هزار و 148 دستگاه خودرو در کانادا، 36 هزار و 471 خودرو در مکزیک و 151 هزار و 476 خودرو در سایر بازارها برای تعمیر مشکل ترمز ضدقفل تحت فراخوان قرار خواهند گرفت.

    فیات کرایسلر در پی تحقیقات رگولاتورهای ایمنی خودروی آمریکا درباره عملکرد این شرکت در 23 فراخوان شامل بیش از 11 میلیون خودرو، در ماه ژوییه موافقت کرد 105 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا از این خودروساز درخواست کرد در صورت غیرقابل تعمیر بودن خودروهای معیوب، به مصرف کنندگان امکان دهند خودروهایشان را به خود این شرکت بفروشند.

    در راستای توافق ژوییه، فیات کرایسلر موافقت کرده است یک ناظر مستقل را استخدام کند تا اطمینان حاصل کند که فراخوانهای ایمنی دیگر به تاخیر نخواهند افتاد. رادنی اسلیتر، وزیر حمل و نقل سابق آمریکا برای این شغل تایید شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم