فونیکسریمکسبهتام

نمایشگه خودرو توکیو۲۰۱۵ (۱۷)

کانسپت‌های جدید در نمایشگاه توکیو

عصر خودرو : چهل و چهارمین نمایشگاه خودرویی توکیو کار خود را آغاز کرد و تا هشتم نوامبر با شعار «قلب تو رقابت خواهد کرد»، ادامه خواهد داشت که غول‌های خودروسازی و تامین‌کنندگان قطعات از ده‌ها کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

کانسپت‌های جدید در نمایشگاه توکیو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، این رویداد 2 ساله در شرایطی که خودروسازان به دنبال بهره‌برداری از تقاضای رو به رشد برای خودروهای سبز هستند، به خودروهای خودران و جدیدترین فناوری محیط‌زیستی معطوف می‌شود. این نمایشگاه یک هفته پس از این آغاز می‌شود که هوندا برای به چالش کشیدن تویوتا و نیسان اعلام کرد، یک خودرو خودران را تا سال 2020م به بازار عرضه می‌کند. در این نمایشگاه هوندا موتور نیز خط تولید خود برای نمایشگاه خودرو توکیو 2015 را معرفی کرده است.
    «سی‌ان‌ان» در گزارشی درباره برگزاری این نمایشگاه آورده که در کنار نمایشگاه‌های پاریس، دیترویت، فرانکفورت نمایشگاه 2 سالانه توکیو که از سال 1954 میلادی به‌وسیله انجمن خودروسازان ژاپن برگزار می‌شود، یکی از 5 رویداد مهم عرصه خودرو و موتورسازی در جهان است، به‌طوری که این نمایشگاه در سال 2013م شاهد 902 هزار بازدیدکننده بود.


    3 کانسپت نوآورانه هوندا
    نخستین خودرویی که در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، یک مدل سوخت سلولی کاملا جدید خواهد بود که هوندا اف‌سی‌وی نامیده می‌شود. هوندا ادعا می‌کند این خودرو نیرومحرکه سوخت سلولی کاملی در زیر کاپوت خود دارد. این خودرو 5 سرنشین بوده و طیف حرکتی در حدود 700 کیلومتر دارد. نیروی این خودرو حداقل از 2 موتور قدرت بالا تامین می‌شود.
    پس از این خودرو، نسخه تولیدی مینی‌ون هیبریدی «اودیسه» معرفی می‌شود که دارای سیستم اسپرت هیبرید «آی‌ام‌ام‌دی» است و ادعا می‌شود عملکرد دینامیک و محیطی فوق‌العاده‌ای دارد.
    این خودروساز همچنین 3 خودرو کانسپت جدید و نوآورانه را به نمایش در خواهد آورد. نخستین مدل از این کانسپت‌ها Light Weight Super Sports است که یک موتورسیکلت سوپر اسپرت طراحی شده با سبک طراحی strong presence است.
    Neowing نیز یک 3 چرخه نوآورانه است که دارای ترکیبی از یک موتور 4 سیلندر باکسر و نیرومحرکه هیبریدی است.
    EV-Cub کانسپت نیز یک مدل برای رفت و آمد شخصی است که بر اساس Super Cub افسانه‌ای ساخته شده است.
    و در آخر، دوقلوهای Wander یعنی Wander Stand و Wander Walker در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که اولی یک 4 چرخ و دیگری یک اسکوتر است.
    در همین حال خودرو 3 صندلی تویوتا و یک خودروی برقی با نمایشگرهای لمسی که آن را به یک فضای دیجیتالی تبدیل می‌کند نیز از مدل‌های مفهومی هستند که در نمایشگاه خودرو توکیو در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.
    گوگل در سیلیکون والی همانند تسلا و جنرال موتورز، سرگرم آزمون خودروهای خودران است، در حالی‌که نیسان وعده داده تا سال 2016م یک خودرو خودران را در بزرگراه‌های ژاپن آزمایش می‌کند.


    در این نمایشگاه، نیسان که در عرصه خودروهای برقی پیشتاز است، یک خودرو مفهومی برقی را نمایش خواهد داد که در آن دستگیره‌ها و دکمه‌ها جای خود را به نمایشگرهای لمسی با امکان کنترل و نمایش نقشه داده‌اند. این نمایشگرها امکان پخش آهنگ، بازی ویدیویی و فیلم را هم دارند.
    تویوتا و هوندا همچنین جدیدترین مدل‌های هیدروژنی خود را رونمایی خواهند کرد. تویوتا سال گذشته فروش «میرای» را که نخستین خودرو هیدروژنی بازار انبوه جهان است، آغاز کرده و امیدوار است ده‌ها هزار دستگاه از این خودرو 4در که با هیدروژن کار می‌کند و به جای دود، بخار آب از آن منتشر می‌شود را به فروش برساند و تولید خودروهای مبتنی بر سوخت فسیلی را تا سال 2050م متوقف کند.
    خودرو هیدروژنی هوندا می‌تواند بیش از 700 کیلومتر را طی و برق تولید کند که می‌تواند در مواقع اضطراری برای تامین برق یک منطقه کوچک مورد استفاده قرار گیرد. خودرو اف‌سی‌وی پلاس تویوتا هم می‌تواند به عنوان یک منبع برق مورد استفاده خانه‌ها و مناطق کوچک قرار بگیرد.
    در همین حال مدل‌های بنزینی ـ برقی هیبریدی تویوتا مانند «پریوس» از زمان عرضه در سال 1997م، بیش از 8 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند اما محدودیت مسافت پیمودنی و کمبود جایگاه‌های شارژ، مانع استفاده از خودروهای برقی و هیدروژنی شده که به گفته مدافعان محیط‌زیست، می‌توانند نقش حیاتی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کند شدن روند گرمایش زمین ایفا کنند.


    تاکسی لوکس تویوتا در توکیو
    تویوتا نیز با یک تاکسی مفهومی پا به نمایشگاه خودرو توکیو گذاشت.
    شرکت خودروسازی تویوتا در نظر دارد، با یک تاکسی مفهومی موسوم به «تاکسی ژاپنی» در این نمایشگاه حاضر شود.
    این کانسپت برای جانشینی «تویوتا کراون» کامفورت که 20 سال از عمرش می‌گذرد، در نظر گرفته شده است. «کراون کامفورت» محبوب‌ترین تاکسی در کشور ژاپن است.
    ناظران دقیق، این تاکسی مفهومی را نسخه تقلیل یافته یک مدل مفهومی با همین نام که سال گذشته در همین نمایشگاه معرفی شد، می‌دانند. با این تفاوت که مدل امسال نسبت به سال گذشته ظاهر آینده‌نگرانه کمتری دارد. در تاکسی جدید چراغ‌های جلو خودرو به سمت جلو پنجره فلزی مشبک از جنس کروم کشیده شده، سپرها همرنگ بدنه شده، از کروم برای مثال در دور پنجره‌ها کمتر استفاده و قالپاق‌های پلاستیکی جای رینگ‌های استیل را گرفته‌اند.
    جادار بودن خودرو و پنجره‌های بزرگ آن باعث می‌شود مسافران دید واضحی از محیط اطراف خود داشته باشند. نیروی محرکه این خودرو به‌وسیله یک موتور الکتریکی کوچک 4سیلندر که با گاز ال پی جی کار می‌کند، تامین می‌شود.
    انتظار می‌رود این خودرو مفهومی، با یک سری تغییرات جزئی به تولید انبوه برسد و از آوریل 2018 روانه بازار شود. اگرچه هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تویوتا این خودرو را به خارج از ژاپن صادر خواهد کرد یا خیر.


    تفسیر مرسدس از ون‌های آینده
    مرسدس نیز خودرو مفهومی ویژن توکیو را رونمایی کرد. خودرویی که در ادامه راه سدان لوکس و آینده‌نگرانه F150 با ویژگی راننده خودکار در نمایشگاه خودرو توکیو 2015 پرده‌برداری
    می‌شود.
    این خودرو کانسپت برای نمایش توصیف راهکار تبدیل خودرو به فضای زندگی طراحی شده است. به همین دلیل تمام فناوری‌های ارتباطاتی و پیشرفته در محیطی با آسایش و اطمینان بالا در دسترس قرار می‌گیرند.
    فضای داخل کابین با وجود نمایشگرهای متنوع و از همه مهم‌تر چند نمایشگر 3بعدی هولوگرام با چینش منحصربه‌فرد صندلی‌ها می‌تواند خارق‌العاده و سنت‌شکن باشد. حسگرها و دوربین 360 درجه خارج کابین هم برای مشاهده بیرون و همچنین رانندگی ایمن بدون نیاز به راننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. پنجره عقب نیز درواقع یک نمایشگر ال‌ای‌دی بزرگ محسوب می‌شود.
    نیروبخش این خودرو، پیشرانه پلاگین هیبریدی است که از باتری‌های لیتیوم یون و یک سلول سوختی هیدروژنی تشکیل شده که در نهایت انرژی ذخیره یا تولید شده از آنها از طریق موتورهای الکتریکی باعث حرکت می‌شود. باتری‌ها به تنهایی با شارژ کامل قادر به پوشش مسافت 193 کیلومتری هستند و اگر هیدروژن ذخیره شده در مخزن سوخت را در نظر بگیریم، بُرد این خودرو به بیش از 965 کیلومتر خواهد رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو